همشهری آنلاین: منصور غلامی وزیر علوم در پی استعفای معاون آموزشی وزارت علوم، در حکمی علی خاکی‌صدیق رئیس سابق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی را به سمت معاون آموزشی این وزارتخانه منصوب کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکم انتصاب علی خاکی‌صدیق تاکید کرده است: انتظار می‌رود با هماهنگی سایر معاونان ستاد وزارت و بهره‌مندی از نظرات معاونان محترم آموزشی دانشگاه‌ها وظایف محوله را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های تقدیم شده به مجلس شورای اسلامی و اهتمام جدی در اجرای ساماندهی و تعیین مأموریت‌های اصلی مؤسسات و مراکز آموزش عالی، ارتقای کیفی آموزش به‌ویژه در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، بازنگری برنامه‌های درسی باهدف روزآمدشدن آن‌ها متناسب با پیشرفت‌های روز و نیازهای جامعه همراه با توجه خاص به توسعه برنامه‌های درسی بین‌رشته‌ای، اهتمام جدی به اجرای برنامه‌های مهارت‌افزایی و اشتغال‌پذیری دانشجویان دوره‌های کارشناسی، متناسب‌سازی ظرفیت پذیرش دانشجو با نیازهای جامعه، توسعه کمی و کیفی ظرفیت پذیرش دانشجوی خارجی، اجرای برنامه بالندگی اعضای هیئت‌علمی و پی‌گیری اجرای روش‌های نوین آموزشی به انجام رسانید.

علی خاکی‌صدیق استاد پایه ۳۶ گروه کنترل دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و استاد نمونه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۳۷۸-۱۳۷۷ و اولین استاد برجسته مهندسی در سال ۱۳۹۱ توسط فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد و در چندین نوبت به عنوان پژوهشگر و استاد نمونه آموزشی دانشگاه برگزیده شد.

دکتر خاکی صدیق ریاست دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی را در سال‌های ۱۳۸۶-۱۳۸۲ و ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ در کارنامه کاری خود دارد.

بر طبق این گزارش، پیش از این مجتبی شریعتی نیاسر استاد دانشگاه تهران، معاون آموزشی وزیر علوم بود که از این سمت استعفا داده است. شریعتی نیاسر معاون سابق آموزش وزارت علوم در پاسخ به دلیل استعفای خود از این سمت به ایسنا گفت: پیش از این و تاکنون سه بار از سمت معاونت آموزشی وزارت علوم استعفا داده‌ام اما اجازه بدهید در خصوص علت آن چیزی نگویم چرا که منافع آموزش عالی مهم‌تر از منافع فردی است.

منبع: همشهری آنلاین