همشهری آنلاین: درخواست‌ها برای استعفای پرویز مشرف، رییس جمهوری پاکستان پس از پیروزی مخالفان در انتخابات پارلمانی این کشور تشدید شده است.

خبرگزاری اتریش از اسلام‌آباد گزارش داد، از جانب جبهه مخالفان اعلام شد هدف این است که پاکستان را برای همیشه از دیکتاتوری نجات داد.

این در حالی است که پرویز مشرف در مصاحبه با روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال که روز سه شنبه منتشر شد، گفت با وجود پیروزی مخالفان بر متحدان وی در انتخابات پارلمانی پاکستان، هیچ برنامه‌ای برای استعفا ندارد.

وی در این باره که آیا از قدرت کناره‌گیری خواهد کرد؟ گفت: درحال حاضر خیر. ما باید در جهت تشکیل یک دولت دموکراتیک و پایدار در پاکستان گام برداریم.[غروب رییس جمهور پاکستان]

حزب مردم که در ماه دسامبر بی‌نظیر بوتو، رهبر خود را از دست داد و حزب نواز شریف، نخست‌وزیر سابق خواست خود را برای ایجاد دولت مشترک جدید اعلام کرده‌اند.

در انتخاباتی که روز دوشنبه در پاکستان برگزار شد هر دو این احزاب مخالف به صورت مشترک حدود 60 درصد آرا را کسب کردند.

کنور محمد دلشاد، معاون رییس کمیسیون انتخابات پاکستان اعلام کرد 67/ 45 درصد از واجدان شرایط رای‌دهی، در انتخابات  پارلمانی این کشور شرکت کردند.

وی گفت، هنوز سرنوشت هفت کرسی پارلمانی اعلام مشخص نیست و احتمال تغییر در درصد شرکت‌کنندگان وجود دارد. اما آرای باقیمانده تاثیری در نتیجه انتخابات نخواهد داشت. 

پیش از این ، کمیسیون انتخابات پاکستان اعلام کرده بود حدود 81 میلیون تن از مردم پاکستان واجد شرایط رای دادن در انتخابات پارلمانی پاکستان هستند.

در همین حال، آمریکا این انتخابات را گامی به سوی استقرار دموکراسی در انتخابات ارزیابی و اعلام کرد به همکاری با مشرف و طرف پیروز در انتخابات پارلمانی این کشور ادامه خواهد داد.