مزدک میرزایی: آنچه که مسابقات لیگ قهرمانان نشان داد، این بود که فرم مسابقات داخلی کشورها، هیچ گونه ارتباطی با این لیگ معتبر ندارد.

لیورپول در حالی به دیدار اینتر آمد که در وضعیتی اسفناک قرار داشت و عملا شانسی در رقابت‌های جزیره برای خود قائل نبود.

قرمزهای لیورپولی در جام حذفی هم مقابل بارنزلی در آنفیلد تسلیم شده بودند؛ اما بنیتز یک بار دیگر ثابت کرد که استاد بازی‌های اروپایی است. او که قبلا دو بار لیورپول را به فینال مسابقات لیگ قهرمانان رسانده بود، با ارائه تاکتیکی هدفدار، ‌صدرنشین مقتدر لیگ ایتالیا را تا آستانه حذف شدن پیش برد.

مشکلات اینتر از زمانی آغاز شد که مارکو ماتراتزی یک بار دیگر خوی واقعی‌اش را نشان داد و در کمتر از 30 دقیقه تیمش را10 نفره کرد. در چنین شرایطی روبرتو مانچینی هم نشان داد که تا اندازه‌های یک مربی تراز اول اروپایی فاصله‌های زیادی داد.

در میدانی دیگر چنین وضعیتی، در دیدار رم و رئال مادرید به وجود  آمد. رم بعد از افتی فاحش در هفته‌های اخیر در لیگ سری A، دیشب تیمی دیگر بود و در برابر نامداران رئال مادرید به مراتب بهتر بازی کرد.  

 رئال مادرید که در رقابت‌های لالیگا با اقتدار پیش می‌تازد، بر خلاف بازی با لاتزیو در همین وزشگاه، نتوانست توانایی‌هایش را به اجرا بگذارد.

اسپالتی بر خلاف مانچو، این توانایی را داشت که مهره‌های کلیدی رئال را از کار بیندازد. این درست که رائول  توانست دروازه رم را باز کند؛ اما در اکثر دقایق مسابقه، او، نیستلروی و سایر مهره‌های نفوذی رئال نظیر گوتی در دام تاکتیکی اسپالتی گرفتار شده بودند. در این دیدار، شوستر بیش از پیش به ‌ارزش روبینیو پی برد. به نظر می‌رسد روبیینو در حال حاضر، کلیدی‌ترین مهره رئال مادرید است.

در «گلزن کرشن»، شالکه تفاوتی فاحش با تیمی داشت که 4 روز پیش از آن، مغلوب وولفسبورگ شده بود. ظاهرا بعد از مورینیو باید شاهد ظهور میرکو اسلومکا به عنوان یک مربی موفق در لیگ قهرمانان باشیم. او همچون مورینیو سابقه‌ درخشانی در بازیگری ندارد ولی بازیخوانی او شالکه را پیروز از میدان خارج کرد.

نقطه کلیدی این بازی، مهار کورشما ستاره تکنیکی پورتو بود. با این حال آنها در دیدار برگشت کاری بسیار دشوار دارند.

در شرق اروپا، ستارگان چلسی فروغی در آتن نداشتند. به نظر می‌رسد  چلسی مانند زمان مورینیو بیش از آنکه به بازی زیبا فکر کند، به گرفتن نتیجه می‌اندیشد. انها در اغلب دقایق مسابقه پیش از آنکه به فکر باز کردن دروازه المپیاکو باشند، به فکر حفظ دروازه خودی بودند.

دروگبا و اسین ستارگان افریقایی چلسی، بعد از بازگشت از رقابت‌های جام ملت‌های افریقا، نشان کاملی از خستگی داشتند و آن‌گونه نبودند که از آنها انتظار می‌رفت.

همشهری امارات