انتخابات پارلمانی در ژاپن برگزار شد و مردم با اولویت دادن به ثبات اقتصادی و سیاست‌های رفاه اجتماعی پای صندوق‌های رأی رفتند.

به گزارش ژاپن‌تایمز، بعد از انتشار نخستین نتایج مشخص شد که طبق پیش‌بینی‌ها، ائتلاف لیبرال دمکراتیک-کومیتو تحت رهبری آبه شینزو  نخست‌وزیر ژاپن دوباره اکثریت را در مجلس علیا به‌دست خواهد آورد. این انتخابت تأثیر مهمی در سیاست‌های بلندمدت آبه شینزو  در آینده دارد؛ او مدت‌هاست می‌خواهد قانون اساسی کشورش را برای نخستین‌بار بعد از جنگ جهانی دوم به‌صورت بنیادین تغییر دهد و نتیجه این انتخابات، مشخص خواهد کرد که او از حمایت کافی برای این کار برخوردار است یا نه.

مشارکت مردم در این انتخابات، ۱۷.۳درصد اعلام شده است که نسبت به انتخابات مجلس علیا در سال ۲۰۱۶میلادی، ۵.۱۹درصد کمتر بوده است. مشارکت کمتر به این معناست که احزاب مخالف نتوانسته‌اند آرای مستقل را به نفع خود جلب کنند. در این انتخابات، نزدیک به ۳۷۰نامزد برای ۱۲۴کرسی مجلس علیا با هم رقابت داشتند.

هواداران آبه شینزو  معتقدند که با فرصت دادن بیشتر به او، می‌توانند امیدوار باشند که ثبات اقتصادی کشورشان دوام بیشتری داشته باشد. با این حال جمعیت سالمند ژاپن، از سیاست‌های رفاه اجتماعی آبه شینزو  گله‌مند هستند.