همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس از اصلاح موادی از طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در جلسه روز یکشنبه ۳۰ تیر ماه این کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایسنا، اصغر سلیمی در تشریح مصوبات جدید کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی، گفت: در جلسه روز یکشنبه ۳۰ تیر ماه کمیسیون، موادی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود، مورد بررسی و بحث قرار گرفت.

 وی اظهار کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون، افراد دوتابعیتی یا با تابعیت مضاعف و یا دارای اجازه اقامت دائم در کشورهای خارجی نمی‌توانند برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس ثبت‌نام کنند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس افزود: در ادامه نیز مصوب شد رأی‌دهندگانی که قصد دارند به یک لیست واحد انتخاباتی رأی دهند دیگر مجبور به نوشتن نام همه افراد آن لیست نباشند و می‌توانند نام لیست را در برگه رأی وارد کنند و اگر هم اسم لیست و هم نام افراد را بنویسند نام افراد محسوب می‌شود و لیست بلااثر خواهد شد.

وی در پایان گفت: همچنین التزام عملی به اسلام برای کاندیداهای مسلمان به معنای انجام واجبات و عدم اصرار بر محرمات تعریف شده است.

منبع: ایسنا