آرتور تایمازوف، کشتی‌گیر نامدار ازبکستان که پیش از این مدال طلایش در المپیک پکن به‌دلیل مثبت‌شدن تست دوپینگ پس گرفته شده بود، نمونه دوپینگش در المپیک۲۰۱۲ لندن نیز پس از چندسال مجددا بررسی ‌و نتیجه مثبت اعلام شد.

به این ترتیب تایمازوف طلای المپیک لندن را همانند مدال طلای المپیک پکن از دست خواهد داد و تنها مدال نقره و طلای المپیک سیدنی و آتن در افتخارات المپیکی او باقی خواهد ماند. پیش از این، تست داوید مودزامانشویلی، کشتی‌گیر گرجستانی که نایب قهرمان المپیک لندن شده بود نیز مثبت اعلام شده بود.

به این ترتیب احتمال دارد از بین نفرات سوم(کمیل قاسمی و بلال ماخوف) مدال طلای المپیک به قاسمی برسد چراکه او در ماقبل فینال در مقابل تایمازوف شکست خورده است. کمیل قاسمی درباره دوپینگ آرتور تایمازوف در المپیک لندن و احتمال رسیدن به مدال طلا به او گفت:

«من هم این موضوع را شنیده‌ام ولی فعلا نه نامه‌ای به ما رسیده و نه طلایی! من هم مثل بقیه منتظر هستم تا ببینم آیا این خبر صحت دارد یا خیر. اگر این مسئله درست باشد، خدا را شکر می‌کنم که می‌توانم مزد سال‌ها کشتی‌گرفتن را بگیرم. » کمیل قاسمی، سومین ورزشکار ایرانی است که پس از کیانوش رستمی و سعید محمدپور صاحب مدال خوشرنگ‌تری در المپیک خواهد شد که تغییر رنگ این مدال‌ها به‌دلیل دوپینگ رقبایشان بوده است.