همشهری آنلاین: معاون اول رییس‌جمهوری اسلامی ایران طی اظهاراتی به تشریح دیدگاه دولت درباره ماندن پرونده هسته‌ای ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد پرداخت.

معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: ماندن پرونده هسته‌ای ایران در شورای امنیت، هیچ توجیهی ندارد و از استقلال حقوقی نیز برخوردار نیست.

به گزارش ایرنا پرویز داودی، روز شنبه 4 اسفند در گفت‌وگو با خبرنگاران در فرودگاه ارومیه افزود: چرخه سوخت هسته‌ای ایران کامل شده و تمام سوالات مختلف حقوق‌دانان هسته‌ای پاسخ داده شده و هیچ سوالی بدون پاسخ نیست.

وی تاکید کرد: با گزارش اخیر، قاعدتا باید پرونده ما به آژانس برگردد و امیدواریم با این افکار مثبت بین‌المللی و افکار عمومی که در دنیا ایجاد شده ما شاهد باشیم که هرچه سریعتر فعالیت‌های ما، مثل سایر کشورهای دیگر در قالب آژانس انجام شود.

داودی گفت: طبع غربی‌ها این است که اخبار مربوط به پرونده هسته‌ای ایران را سانسور کنند چرا که بحثهای مربوط به مسایل هسته‌ای ایران، مسایل فنی و حقوقی نیست، بلکه بحث سیاسی است.

معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: آنها می‌خواهند برخورد سیاسی کنند و این شامل همه کشورهای غربی نیست، بلکه بیشتر آمریکا به دنبال این قضیه هست و آن هم به خاطر مسایل سیاسی داخلی خودش نه مسایل بین‌المللی.

وی افزود: بوش فکر می‌کند از این موقعیت می‌تواند به عنوان یک پروژه به نفع خود بهره‌برداری و در انتخابات داخلی آمریکا به عنوان یک امتیاز استفاده کند، ولی وقتی این امتیاز از دست وی خارج شد به دنبال فشارهایی است که اخبار منتشره از سوی آژانس را سانسور کند و برای خود امتیاز کسب نماید.

وی تاکید کرد: بوش مطمئن باشد امروز اخبار در جهان پنهان نمی‌ماند و کشورها مجبور هستند به واقعیتها اعتراف کنند.

معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین در خصوص اهداف سفرش به استان آذربایجان غربی گفت: خوشحالم که این استان به مرحله‌ای رسیده که امروز شاهد افتتاح پروژه‌های بزرگ صنعتی، عمرانی و خدماتی هستیم.

وی یادآور شد: آذربایجان غربی در طول تاریخ موجب افتخار جمهوری اسلامی ایران بوده و به عنوان سدی محکم در مقابل اروپا قرار دارد که با توجه به مرزهای وسیع با سه کشور خارجی از حساسیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: آذربایجان غربی مورد توجه مسوولان کشوری است و امیدواریم در آینده شاهد پیشرفتهای روزافزون آن باشیم.