بانک مرکزی روز ۱۱ اسفند سال ۹۷ با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد برنامه ادغام بانک‌ها و مؤسسات اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه تدوین شده و بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان.

مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر در این بانک دولتی ادغام خواهند شد، حالا مدیرعامل بانک سپه اعلام کرده؛ تا پایان امسال، تابلوهای ۵ بانک نظامی مشمول ادغام یکسان می‌شود.

«محمدکاظم چقازردی» دیروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین وضعیت ادغام بانکهای نظامی در بانک سپه، توضیح داد: روند ادغام بانک‌ها طبق مسیر تعیین شده پیش می‌رود و در حال حاضر مراحل اصلی ادغام را پشت سر گذاشته‌ایم.

مدیرعامل بانک سپه افزود: از طرف بانک سپه یک نماینده در هیات مدیره بانک‌های مشمول ادغام، تعیین شده تا همه اقدامات آن بانک‌ها در فرایند ادغام رصد شود. او تاکید کرد: حضور این نماینده‌ها در هیات مدیره بانک ها باعث می‌شود تا ابزارها و توانمندی های آن بانک‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و استفاده شود.

چقازردی با اشاره به جزئیات روند ادغام گفت: بانک سپه دارای یک هزار و ۶۰۰ شعبه در سراسر کشور است که با ادغام بانک‌های یاد شده، تعداد شعب آن به ۴ هزار و ۵۰۰ شعبه افزایش خواهد یافت. وی ادامه داد: همچنین شمار کارکنان بانک سپه نیز از ۱۵ هزار و به ۴۳ هزار نفر افزایش می یابد.