اهالی عقیده دارند در این جاده در شرایط عادی هم دو خودرو به صورت همزمان قادر به عبور از کنار هم نیستند و در این شرایط خودروهای معدنی جاده را تصاحب میکنند و خودروهای سواری را به حاشیه جاده میرانند. درست است که این جاده فرعی است اما بهرهبرداری از آن هیچگاه در حد یک جاده فرعی نیست و باید برای کاهش تصادفات راهکاری اندیشیده شود؛ مطالبهای که اهالی ندوشن بارها به آن تاکید کردهاند.
رئیس پلیس راه استان یزد با اشاره به ارزیابی نواقص این جاده در بازدید میدانی اعلام میکند: نقصها به اداره کل راهداری و حملونقل جادهای اعلام شده است اما هنوز منتظر نظر کارشناسی آنها هستیم. «مسعود قانعی» ادامه میدهد: قطعا نواقص گزارش شده به اداره کل راهداری بررسی میشود و در انتها نظرات کارشناسی مطرح میشود که ممکن است برخی از موارد مطرح شده را نقص ندانند.
وی میافزاید: اداره کل راهداری و حملونقل جادهای به عنوان مسئول بهرهبرداری از راههای استان مسئولیت رفع نواقص برای کاهش حوادث و تصادفات را بر عهده دارد و قطعا بعد از اظهار نظر نسبت به اصلاح نقاط حادثهخیز و مشکلات جاده اقدام خواهد شد. قانعی تاکید میکند: همکاری لازم بین دستگاههای مختلف استان برای ایمنسازی راه و تجهیز راههای استان به استانداردهای لازم وجود دارد و درباره جاده یزد- ندوشن هم این همکاری شروع شده و امیدواریم به نتایج رضایتبخشی منجر شود. رئیس پلیس راه استان یزد با اشاره به اینکه تعریض جادههای کمعرض با ترافیک بالا و نصب علائم ترافیکی یکی از الزامات راههای فرعی استان است، میگوید: این موارد هم به اداره کل راهداری وحملونقل جادهای استان اعلام شده تا پس از بررسی اقدام شود.
وی اضافه میکند: خستگی، خواب آلودگی، توجه نکردن به جلو، صحبت با تلفن همراه و یا مشغول شدن به مسائلی چون روشن کردن رادیو یا خوردن و آشامیدن یکی از عوامل بروز تصادفات در جادههای استان بهویژه واژگونی خودروها است. قانعی با اشاره به نقش عامل انسانی در جلوگیری از بروز تصادفات میگوید: مهارتهای رانندگی در جادههای مختلف متفاوت است برای مثال در برخی از جادههای فرعی با ترافیک بالا بهویژه خودروهای معدنی، به مهارت و دقت بیشتری نیاز است و باید مورد توجه رانندگان قرار گیرد.