محمد علیخانی در گفتوگو با شهرنوشت توضیح داد: مجتمعهای ایستگاهی از زمان مدیریت آقای هاشمی در مترو آغاز به کار کردهاند. این ایده الگوبرداری شده بود و تاثیر بهسزای اقتصادی را به همراه داشت.
علیخانی گفت: ایجاد و بهرهبرداری از این مجتمع های ایستگاهی در آن دوره حدود ۲ هزار میلیارد تومان آورده مالی داشته است. به این منظور ایستگاههایی که قابلیت ایجاد مجتمعهای ایستگاهی در کنار آنها وجود داشت؛ شناسایی شد و اگر شخصی زمینی در کنار این ایستگاه ا داشت با او وارد مذاکره می شدند یا با صدور مجوزهایی برای مترو آورده ایجاد میکردند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران هم از طریق مجوزی که برای زمین های مذکور صادر میکرد به جای دریافت پول؛ آوردهای در اختیار مترو قرار می داد و سرمایه ای برای مترو ایجاد می شد.
علیخانی با اشاره به انتقال شرکت مجتمعهای ایستگاهی به معاونت مالی و اقتصادی اضافه کرد: این انتقال باعث شد که عملاً فعالیت های این شرکت مسکوت شود و اگر سرمایه ای وجود داشت فروخته شد و پولی در اختیار مترو قرار نگیرد.
او با اشاره به مصوبه کمیسیون عمران و حمل نقل در شورای پنجم به منظور خارج شدن شرکت مجتمعهای ایستگاهی از معاونت مالی و اقتصادی گفت: در حال حاضر شرکت مجتمع های ایستگاهی تحت نظر مترو فعالیت می کند و در این مدت روی پروژه و سرمایه گزاری هایی مطالعه شده و به زودی شاهد چند سرمایه گذاری در این بخش خواهیم بود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با اشاره به لزوم همکاری شهردار تهران و مناطق ۲۲ گانه در جهت صدور مجوزهای لازم افزود: در حال حاضر نیاز است آقای حناچی به معاونت شهرسازی و معماری و شهرداران مناطق دستوری دهند تا در این زمینه فعال شوند زیرا فعالیت مجتمعهای ایستگاهی در این وضعیت مالی میتواند کمک خوبی برای پیشرفت و توسعه مترو باشد.