تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

همشهری‌آنلاین: مدیرعامل شهربان شهرداری تهران از انجام ۱۰۴ هزار عملیات و مأموریت تخصصی در حوزه شهر، حریم و معبر با همکاری شهرداری‌های مناطق و نواحی پایتخت در مردادماه ۹۸ خبر داد.

سید امیر فتاحیان در گفت و گو با شهرنوشت با اشاره به مأموریت‌های شهربان در مردادماه امسال اظهار کرد: در مرداد ۹۸، با همکاری شهربان و شهرداری‌های مناطق و نواحی،  ۱۰۴ هزار و ۴۸۹ عملیات و مأموریت تخصصی در نواحی ۱۲۲ گانه پایتخت انجام شده است.

فتاحیان افزود: از تعداد ۱۰۴ هزار و ۴۸۹ ماموریت، ۶۶ هزار و ۹۰۱ مورد مربوط به مأموریت‌های تخصصی حوزه ساخت و ساز شهری، ۸ هزار و ۳۷۴ مأموریت مربوط به رفع تخلف و صیانت از حریم تهران و ۲۹ هزار و ۲۱۴ مورد مربوط به رفع سدمعبر و تسهیل رفت و آمد شهروندان است.

گفتنی است مأموریت‌های شهربان در قالب‌ فعالیت‌های تخصصی در حوزه شهری همچون نظارت بر ساخت و ساز، پیشگیری و رفع تخلفات ساخت و ساز، صیانت از شهر و حریم و حفاظت از معابر عمومی توسط شهربانان، حریم‌بانان و معبربانان انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه‌های ساخت و ساز در شهر تهران، تخلف در حریم پایتخت و تخلف در معابر عمومی، مراتب را به سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران اعلام کنند.