همشهری آنلاین: مرحله نهایی مسابقات شطرنج قهرمانی ایران در بخش‌های مردان و زنان با قهرمانی "احسان قائم مقامی و آتوسا پورکاشیان" به پایان رسید.

به‌گزارش ایرنا ، مسابقات شطرنج سه‌شنبه‌شب با شناخت نفرات برتر در فدراسیون شطرنج پایان یافت.

در دور پایانی این رقابت‌ها محسن وقار، سینا صالحیان را برد ، آرش روغنی ، سیدحامد موسویان را شکست داد. احسان قائم مقامی، شاهین ساده را مغلوب کرد. محسن شعرباف با محسن قربانی به تساوی رسید، ابراهیم احمدی نیا، فرج دلیر را برد. ابراهیم مومنی با اصغر گلی زاده و پویان دوستکام با حمیدرضا محمدی مساوی کرد.

در بخش بانوان، آتوسا پورکاشیان با غزل حکیمی فرد مساوی کرد، نینا همتی زاده، متین فروی را برد. مونا سلمان ماهینی با شهره بیات به نتیجه تساوی رضایت داد، ساره تاجیک با شیرین نوابی مساوی کردو میترا حجازی پور، هما علوی را برد.

درپایان این مسابقات قائم مقامی با ‪ ۱۲‬امتیاز اول ، شعرباف با ‪۹/۵‬ امتیاز دوم، روغنی با ‪ ۸/۵‬امتیاز سوم، احمدی‌نیا با ‪ ۸‬امتیاز چهارم، موسویان با ‪ ۸‬امتیاز پنجم و قربانی با ‪ ۷‬امتیاز ششم شدند.

در بخش بانوان پورکاشیان با ‪ ۸/۵‬امتیاز اول شد، حجازی پور با ‪ ۸‬امتیاز دوم، قادرپور با ‪ ۷/۵‬امتیاز سوم، تاجیک با ‪ ۶/۵‬امتیاز چهارم،ماهینی با همین امتیاز و پوئن شکنی پنجم وحکیمی فرد با ‪ ۶‬امتیاز ششم شدند.

نفرات اول هر بخش مستقیما به تیم ملی و مسابقات ریاست جمهوری الجزایز اعزام خواهند شد.