تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۷:۳۲

سعید اکبری: "زمانی که من معاون فنی سازمان بودم، به فدراسیون فوتبال 15 روز فرصت دادیم که مربی تیم ملی را انتخاب کنند. اما 15 روز که گذشت دیدیم انتخاب نکرده‌اند. ما چاره‌ای نداشتیم جز اینکه 15 روز دیگر به آنها فرصت بدهیم.."

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال این حرف را آنجا به زبان آورد که عادل فردوسی‌پور مجری برنامه 90 سعی می‌کرد با تیزهوشی آخرین زمان ممکن را از سوی او برای انتخاب مربی تیم ملی برای بینندگانش، تعیین کند.

رئیس خوش خنده فدراسیون فوتبال که با این حرف گفت‌وگو را گرم کرد و ناخواسته آن را از حالت جدیت خارج ساخت، در پایان برنامه زمانی که تصمیم گرفت صندلی خود را در استودیو 13 جام ‌جم ترک کند، با همان خنده گفت:‌ «فقط امیدوارم اگر مربی تعیین شده خیلی باب میل طرفداران نباشد، از این بابت ناراحت نشوند.»

او در حالی دقایقی بعد استودیو را ترک گفت که به خوبی می‌دانست که مربی باب میل برای طرفداران گزینه‌ای به نام افشین قطبی است. دوشنبه شب اسمی با این مضمون که به افشین قطبی رای بدهید از لابه‌لای امواج به گوشی‌ها مخابره شد تا نظرسنجی در نهایت به ضرر مربی سابق تیم ملی تمام شود.

 قلعه‌نویی که با تجربه بدی تیم ملی را بعد از جام ملت‌ها ترک کرد این نظرسنجی بسیار مهم را باخت، تا افشین قطبی با 70 درصد آرا به عنوان مربی منتخب در این نظرسنجی انتخاب شود.

با این همه ساعتی قبل از اعلام نهایی این آرا، جمله‌ای که علی کفاشیان به زبان آورد گواه این بود که فدراسیون فوتبال بازی را به سازمان تربیت بدنی واگذار کرده. در چند روز گذشته همواره این بحث وجود داشته که سازمان تربیت بدنی طرفدار امیر قلعه‌نویی است و فدراسیون خواهان قطبی.

اما از آنجا که زور سازمان از هر نظر به فدراسیون می‌چربید و علی کفاشیان در حقیقت نماینده جناح علی‌آبادی در فدراسیون محسوب می‌شود، ناخواسته امیر قلعه‌نویی گزینه جدی‌تر به حساب می‌آمد.

به فاصله ساعاتی قبل از حضور رئیس در برنامه 90، گفت‌وگوی کوتاه او با یکی از خبرگزاری‌ها نشان داد قبل از اتفاقات دوشنبه شب، کفاشیان غیر مستقیم از فاصله تیم ملی با قطبی حرف زد. سرمربی پرسپولیس که گفته بود در صورتی که مربی تیم ملی شود، پرسپولیس را رها نخواهد کرد عصر دوشنبه با این پاسخ رئیس مواجه شد؛ «ما مربی دو شغله نمی‌خواهیم...» و در حقیقت جمله «امیدواریم مردم از انتخاب ما ناراحت نشوند.»

کامل‌کننده این فاصله بود. با این حال تناقض بار دیگر دوشنبه شب افکار را تحت تاثیر قرار داد. در بین برنامه زمانی که گفت‌و‌گوی مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال پخش شد، او حرف‌هایی به زبان آورد که نشان می‌داد قطبی گزینه اول است. تیزهوشی عادل فردوسی‌پور بعد از پخش حرف‌های تاج هم باعث نشد تا کفاشیان در مهمترین تریبون برنامه فوتبالی ایران احساساتی شود. او در لحظه آخر حرفش را زد و رفت.

بعد از آن بود که مشخص شد شاید نظر مردم در این بین خیلی مهم نباشد و تجربه قلعه‌نویی در تیم ملی و رابطه دوستانه‌اش با روسای سازمان، او را تبدیل به مرد شماره یک تیم ملی خواهد کرد.

 کفاشیان در جریان این گفت‌و‌گو قول داد که نهایتا تا امروز مربی تیم ملی معرفی شود. اما گفته می‌شود که در گذشته یک بار به فدراسیون فوتبال اولتیماتوم دادند که ظرف 15 روز مربی خود را تعیین کند اما وقتی بعد از این 15 روز مربی تیم ملی انتخاب نشد، سازمان دوباره 15 روز فرجه زمانی داد! پس امروز نباید خیلی امیدوار بود....

همشهری امارات