همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور در مراسم پایانی هشتمین کنگره سرداران و چهار هزار شهید منطقه 17 تهران با بیان اینکه ملت ایران ابرقدرت ها را پشت سر گذاشته و بر سکوی افتخار ایستاده است تصریح کرد:

ملت ایران در عرصه هسته‌ای پیروز نهایی است و هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع این ملت شود.
آقای احمدی نژاد افزود: ملت ایران هر قدرتی را با مشت محکم سر جایش خواهد نشاند و این قدرت حاصل ایستادگی، ایمان، تبعیت از رهبری الهی و شکل گیری یک قدرت صالح خداپرست و عدالت پرور در جهان است.
رئیس جمهور با اشاره به پیشرفتهای ایران اسلامی در عرصه هسته‌ای به رغم تحریم‌ها، تهدیدها و انواع فشارها گفت: دشمنان این ملت و قدرت های زورگو جرات ندارند اعتراف کنند که این ملت در عرصه هسته ای پیروز شده است.
آقای احمدی نژاد افزود: امروز پیام انقلاب اسلامی در سراسر جهان، از امریکای لاتین تا شرق آسیا و قلب اروپا و حتی در خود امریکا شنیده می شود و آنها خیال می کنند با این بازی های سیاسی، از جمله بهانه هسته ای، می توانند جلو این ملت را بگیرند.
وی اضافه کرد: آنها مخالف پیام و راه عزت و عظمت ملت ایران هستند و دنیا این را فهمیده که موضوع هسته ای یک بهانه است.
رئیس جمهور گفت: امروز همه آنها فهمیده اند در مقابل ملت ایران هیچند اما حاضر نیستند این حقیقت را بپذیرند و برخی هم سعی می کنند حرف های آنها را بزنند و خط آنها را دنبال کنند؛ دشمن را بزرگ و برتر، و این ملت را کوچک جلوه دهند و می گویند محال است دشمن اشتباه کند.
احمدی نژاد افزود: این گونه افراد دشمنان بشر را در جای خدا نشانده اند اما بدانند که دنیا فهمیده ایران قدرت اول جهان است.
رئیس جمهور با اشاره به ناکامی دشمنان در اعمال تحریم ها و فشارها در طول دوران انقلاب اسلامی گفت: آنان در بدترین شرایط که کشورهای واقع در منطقه شرق و غرب ایران در اشغال آنها بود و تبلیغات گسترده ای برضد این ملت صورت می گرفت همه توانشان را به کار گرفتند و حتی تهدید نظامی کردند اما بعد همه آنها مجبور شدند به شکست خود اعتراف کنند و ملت ایران اراده خود را به آنان تحمیل کرد.
آقای احمدی نژاد افزود: ملت ایران نشان داد که کاروان کربلا به عاشورا پیوسته و متعهد به راه خدا و تحقق صلح و برادری در جهان است و علت دشمنی آنان با ملت ایران همین موضوع است.
رئیس جمهور در ادامه سخنانش با اشاره به ماموریت همه پیامبران الهی در طول تاریخ و مقابله جبهه باطل و زورمداران و غارتگران با انبیای الهی گفت: عاشورا نماد مقاومت پاکی‌ها و عدالت خواهی‌ها در برابر همه زشتی‌ها و بدی ها از ازل تا ابد است.
رئیس جمهور گفت: ایران عزیز ما امروز تجلی کاروان عاشوراست و مسئولیت حمایت از راه انبیا و تبلیغ و ترویج خداپرستی و عدالت طلبی به عهده این ملت بزرگ است.
آقای احمدی نژاد مقاومت 8 ساله ملت ایران را در برابر استکبار جهانی در دوران دفاع مقدس، نمونه و نماد استمرار خط امام حسین (ع) و انبیا خواند و افزود: امروز پرچم هدایت بشر در دست مولایمان حضرت ولی عصر (عج) است.
رئیس جمهور گفت: امروز می بینیم دشمنان به گونه ای حرکت می کنند تا در دنیا نشانی از کاروان کربلا نباشد و نام امام و پرچمدار و هدایتگر از روزگار محو شود و ایجاد نظم نوین جهانی هم حرکتی در برابر حاکمیت جهانی اسلام است و آنان حتی از اسم امام عصر (عج) هم وحشت دارند.
احمدی نژاد تصریح کرد: آنچه در طول تاریخ به حرکت انبیای الهی و امام حسین (ع) آسیب زده، زهر پاشیده و مانع حرکت و عامل کند شدن آن شده است دورویان بوده اند، آنها که چهره شان به ظاهر طرفداری از دین و پرچمداری امام بوده است اما در دل هیچ محبت وعشقی از دین و پرچمدار نداشته اند.
وی گفت: امروز هم می‌بینید که هر گاه از اسم امام صحبت می‌شود مسخره می‌کنند و با خرافه بافی و ماجراهای ساختگی می‌خواهند اجازه ندهند کسی نام امام را بیاورد؛ اینها با خرافه مخالف نیستند بلکه با امام مخالفند چرا که می‌دانند اگر حاکمیت اسلام ناب محمدی برپا شود جایی برای این جنایتکاران و چپاولگران ثروت ملت‌ها باقی نمی‌ماند.
رئیس جمهور افزود: دیدید که همین چند سال قبل درباره امام راحل که علمدار شجاع و پیرو و پرچمدار دین خدا بود چه حرف‌هایی نوشتند و گفتند.
احمدی نژاد گفت: مگر جرم ملت ایران چه بوده و در کجای تاریخ، این ملت به حق کسی تجاوز کرده است که می بینید بیست و نه سال است همه زشت ها و بدها، دزدها و زورگویان جهان در یک صف در مقابل ملت ایران ایستاده اند و در دفاع مقدس انتقام کشیدند و امروز هم به بهانه های گوناگون علیه این ملت اقدام می کنند.
رئیس جمهور گفت: امروز نام ایران است که مشت محکمی بر دندان‌های قدرتمندان می‌کوبد و آنها را سر جایشان می‌نشاند