تأثیر توییت‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بر بازارهای جهانی، چنان جدی و زیاد بوده است که بانک جی‌پی‌مورگان، شاخصی را برای اندازه‌گیری تأثیر این توییت‌ها تعریف کرده است.

به گزارش بلومبرگ، جی‌پی‌مورگان این شاخص را «ولففه» نام‌گذاری کرده است که ترکیبی از واژه‌های نوسان و پوشش است. البته واژه پوششی که در این ترکیب به‌کار رفته، صورت اشتباه آن است که یک‌بار ترامپ در یک توییت معروف به‌کار برد.

جی‌پی‌مورگان از مدل‌های اندازه‌گیری نوسان خود و همینطور الگوریتم‌های مختلف دیگری برای اندازه‌گیری تأثیر توییت‌های ۲۸۰کاراکتری ترامپ بر بازارها استفاده کرده است. این بررسی نشان داده است که ۱۴۶توییت از ۴هزار توییتی که از سال ۲۰۱۸منتشر شده، می‌تواند تغییرات نرخ بهره در کوتاه‌مدت را توضیح دهند.

برخی کلیدواژه‌ها، بیشتر از دیگر کلمات در توییت‌هایی که باعث بروز نوسان می‌شوند استفاده می‌شوند. این کلمات شامل چین، میلیارد، محصولات، ‌دمکرات‌ها، عالی، دلار، تعرفه و تجارت هستند. جی‌پی‌مورگان به این اشاره کرده است که می‌توان انتظار داشت که توییت‌های ترامپ، در هر ساعتی از شبانه‌روز منتشر شوند. با این حال تحلیلگران به این نتیجه رسیده‌اند که توییت‌های اثرگذار ترامپ بر بازارها، معمولا بین ۱۲ظهر تا ساعت ۲بعدازظهر منتشر شده‌اند.