همشهری آنلاین: وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد که تحریم بانک مرکزی ایران نشان دهنده ناامیدی آمریکا و ترس "تیم ب" از بازگشت واشنگتن به مذاکرات است.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: قرار دادن نام بانک مرکزی در فهرست تحریم‌ها نشان دهنده این است:

- ناامیدی و شکست از "فشار حداکثری" (آمریکا علیه ایران)

- جلوگیری از تامین مالی غذا و دارو توسط بانک مرکزی ایران برای مردم کشور

- ترس "تیم ب" از بازگشت آمریکا به مذاکرات

- تلاش‌های "تیم ب" برای کشاندن رئیس جمهور ترامپ به جنگ

ظریف در توییت دیگری با اشاره به سخنان اخیر وزیر خارجه سابق آمریکا نوشت: "اکنون، حتی وزیر امور خارجه سابق رئیس‌جمهور ترامپ هم آنچه را که ما از مدت‌ها پیش مورد اشاره قرار دادیم، تائید می‌کند: تیم بی، دونالد ترامپ را هدفی آسانی تلقی می‌کند که می‌توان به او دروغ گفت و به سوی جنگ سوق داد. آنها ارتش ایالات متحده را مزدوران خود می‌بینند. علی‌رغم اخراج یکی از اعضای "تیم ب"، سایرین همچنان به کار خود ادامه می‌دهند. "

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان روز جمعه نیز پس از ورود به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفت: آمریکایی‌ها نمی‌توانند همزمان تروریسم اقتصادی یا به قول دونالد ترامپ، جنگ اقتصادی علیه ایران را ادامه بدهند و فشار حداکثری را دنبال کنند و در عین حال بخواهند پشت میز مذاکره قرار بگیرند.