تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۲:۵۱

همشهری آنلاین: حملات پنجشنبه 21 سپتامبر (30 شهریور) اسرائیل به شمال و جنوب نوار غزه به شهادت 5 فلسطینی انجامید.

سه تن از این عده در اثر اصابت موشک و  دو نفر هم به دلیل ممانعت صهیونیست‌ها از اقدام آمبولانس‌ها در پی شدت خونریزی به شهادت رسیدند.
به گزارش وب سایت خبری imemc  این حملات در رفح و جبلیه صورت گرفته است.
از دیگر سو فرانس پرس هم گزارش داد: یک زن فلسطینی 35 ساله در حمله تانک‌های اسرائیلی کشته شد و چهار فلسطینی دیگر از جمله سه فرزند وی نیز زخمی شدند.

در همین حال نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین با تشدید تدابیر امنیتی در جاده قلقیلیا - نابلس رفت و آمد شهروندان فلسطینی را از این جاده مختل کردند.

یاسر جعیدی عضو شورای دانشجویی دانشگاه ملی النجاح در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر در رام الله گفت: موانع نظامی ایجاد شده در جاده قلقیلیا - نابلس رفت و آمد هزاران دانشجو را با مشکل اساسی روبرو می کند.

وی افزود : نظامیان رژیم صهیونیستی به عمد خودروهایی را که حامل دانشجویان فلسطینی هستند متوقف و بازرسی می کنند.

جعیدی منظور از این اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی را تحقیر شهروندان فلسطینی دانست و تاکید کرد: برخی اوقات نظامیان رژیم صهیونیستی خودروها و اتوبوس های حامل دانشجویان را برای مدت دو ساعت متوقف می کنند.

همچنین اشغالگران قدس امروز " پنج شنبه " شش فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری ربودند.

نظامیان رژیم صهیونیستی با یورش به شهر نابلس یکی از فعالان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین " حماس " را به اسارت گرفتند .

همچنین اشغالگران قدس با یورش به رام الله دو شهروند فلسطینی را ربودند. نظامیان صهوینست در یورش به بیت لحم نیز یک فعال جنبش حماس را ربودند.

اشغالگران صهیونیست همچنین با یورش به منازل فلسطینیان در شهر الخلیل پس از تخریب وسایل منازل آنان دو شهروند فلسطینی را به اسارت گرفتند