همشهری‌آنلاین: با حکم شهردار تهران، سید امیرحسین شمس به عنوان نماینده شهرداری تهران در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی، منابع طبیعی و حقوق عامه استان تهران معرفی شد.

به گزارش ایسنا، طی نامه‌ای از سوی شهردار پایتخت خطاب به رئیس کل دادگستری استان تهران، سید امیرحسین شمس - مدیر کل حقوقی - به عنوان نماینده شهرداری تهران در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی، منابع طبیعی و حقوق عامه استان تهران معرفی شد.

در اجرای بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بر اساس دستورالعمل ریاست وقت قوه قضائیه در سال ۱۳۸۳، شورای حفظ حقوق بیت‌المال در سطوح کشوری و استانی تشکیل شد. به منظور تحقق کامل اهداف مقرر در دستورالعمل شورای حفظ حقوق بیت‌المال، برنامه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی حول دو محور اساسی پیشگیری از تصرف و تملک اراضی دولتی و استیفای حقوق دولت که من غیـر حق تصرف یا واگـذار شده‌است.

به گزارش شهرنوشت، این شورا با برقراری رابطـه مستحکم با قوه قضائیه در جلوگیـری از سوء استفاده و حیف و میل اراضی ملی و دولتی متعلق به بیت‌المال و تلاش در بازگرداندن اراضی مورد تعرض و تصرف زمین‌خواران به جایگاه به حق خود که همان منافع عمومی است، متمرکز شده است.