همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به انتقاد یکی از اعضای شورای شهر در خصوص اجرای طرح کنترل آلودگی هوا گفت: پایه قضاوت همیشه باید بر مبنای مستندات و اطلاعات باشد.

ایرنا نوشت: محسن پورسیدآقایی روز یکشنبه در پایان یکصد شصت و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران توضیح داد: متن تذکر حجت نظری را ندیدم و فقط مطلع شدم که نسبت به این موضوع تذکر داده است؛ حتما نسبت به این اظهارات رسیدگی می‌شود تا بدانیم مبنای این آمار و اطلاعات کجاست.

وی افزود: میزان ترافیک در ۲ روز اول مهر امسال را بر اساس تردد خودروها و طول بزرگراه‌ها منتشر کردیم و این آمار مبنای مستندی است که هر شخص می‌تواند به آن مراجعه کند.

به گفته این مقام مسئول، اگر مستندات و آمار دیگری هم وجود دارد که در اختیار اعضا قرار گرفته است، من از آن مطلع نیستم.

پورسید آقایی نسبت به مواضع پلیس راهور در مورد طرح ترافیک جدید نیز گفت: پلیس باید به جای اینکه نظرات خود را رسانه‌ای کند، این مسائل را در شورای ترافیک مطرح کند تا به صورت کارشناسی در مورد آن صحبت شود زیرا اصل طرح محدوده کنترل آلودگی هوا به تصویب شورای ترافیک رسیده است.

وی افزود که از هر گونه پیشنهادی استقبال می‌کنیم اما تغییرات آن باید در شورای ترافیک بررسی شود و اگر هر کدام از اعضای شورای ترافیک برای خود حق "وتو" قائل باشند، درست نیست و اگر نظرشان با مصوبه قبلی تفاوت دارد، باید در شورای ترافیک مطرح کنند و طرح آن در خارج از این محل سبب می‌شود کارها در مدار مدیریت پیش نرود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران خاطرنشان کرد: میزان تردد در طرح زوج و فرد در سال ۹۷ در ۳ ماهه تابستان، ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد بود که مربوط به خودروهایی می‌شود که در روز مخالف پلاک خود تردد کرده‌اند.

پورسید آقایی ادامه دارد: امسال در ۳ ماهه تابستان تعداد خودروهایی که بیش از ۲۰ روز مجاز خود، تردد کرده بودند به حدود ۲ میلیون خودرو رسید و این عدد نشان می‌دهد که مردم به شدت مراعات کرده‌اند و از حد ۲۰ روز مجاز خود تجاوز نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امسال در مجموع ۲ میلیون تردد قانونی در حلقه دوم ترافیکی داشتیم که مازاد بر ۲۰ روز بود و این آمار نشان می‌دهد که میزان ترافیک در حلقه دوم ترافیکی کاهش پیدا کرده و طرح موفقی بوده است، اما اگر دوستان آمار دیگری دارند اعلام کنند.

حجت نظری در جلسه علنی امروز شورای شورای شهر تهران اعلام کرده بود: امروز سه ماه و هفت روز از اجرای طرح کنترل آلودگی هوا به عنوان جایگزین طرح زوج و فرد در همان محدوده شده می گذرد؛ هدف از آن کاهش ترافیک و از آن مهم‌تر، کاهش آلودگی هوای تهران بود اما این طرح به اهدافی که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهر تهران برایش تعیین کرده بود نرسیده است.