همشهری آنلاین: مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی درباره پوشش بازیگران و تهیه آیین‌نامه حضور با پوشش مناسب در مراسم هنری و سینمایی توضیح داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مسعود نجفی در برنامه «سلام صبح به خیر» با اشاره به پذیرفته نبودن هر گونه حرکت خلاف عرف در برنامه‌های سینمایی گفت: قرار است با همکاری دستگاه‌های ذیربط و خانه سینما آیین‌نامه‌ای تهیه کنیم تا چهره‌های هنری، سینمایی و تلویزیونی یا ورزشکار که در مراسم‌ و برنامه‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند، اصول‌ و چارچوب‌ها را رعایت کنند تا از خودشان صیانت شود.

او درباره اینکه آیا تا به حال در وزارت ارشاد یا حوزه سینما این آیین‌نامه وجود داشته یا نه گفت: تا امروز نداشتیم اما به سرعت در حال آماده شدن است و فکر می‌کنم تا هفته آینده آماده و ابلاغ شود. نجفی درباره ضمانت اجرایی این آیین‌نامه هم چنین اظهار نظر کرد: جزئیات به زودی اعلام می‌شود اما در برنامه‌های سینمایی و نمایشی که برای تبلیغات فیلم‌ها برگزار می‌شود، طبیعتا برگزارکننده متعهد می‌شود اصول و چارچوب‌ها را رعایت کند و شاهد موارد اینچنینی نباشیم.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی در پایان اظهار امیدواری کرد در جشنواره فیلم فجر امسال حاشیه‌های مربوط به پوشش بازیگران و اهالی سینما و هنر دیده نشود.

چند روز پیش نوع لباس‌ها و پوشش چند بازیگر جوان در برنامه اکران یکی از فیلم‌های سینمایی روی پرده با واکنش‌های گسترده در فضای مجازی مواجه شده بود.