همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور ناایمن است، از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی مدارس سراسر ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن حاجی‌میرزایی صبح پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از مدارس آسیب‌دیده از سیل استان گلستان گفت: واقعیت ناایمن بودن برخی مدارس را قبول داریم و باید با سرعت با استفاده از اعتبارات دولتی و خیران آنها را مناسب‌سازی کنیم. ۴۵۴ مدرسه در سیل آسیب دید که ۵۴ مدرسه نیاز به احداث مجدد داشت و عملیات احداث ۲۰ واحد آغاز شده است.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش خود را مسئول می‌داند افراد را برای حضور موثر در جامعه و کشور آماده کند، افزود: یکی از اهداف سند تحول بنیادین این است که مفهوم آموزش را به مفهوم تربیت پیوند بزند. این هدف با جدیت دنبال می‌شود و در این راه پرمخاطره معلمان اصلی‌ترین سرمایه آموزش و پرورش و جانشین نداشته‌های ما هستند.

وزیر آموزش و پرورش ایمن‌سازی مدارس را یکی از اهداف اصلی این وزارتخانه برشمرد و گفت: در سال‌های گذشته اقدام‌های موثر در این مسیر انجام شده و بیش از ۷۰ درصد مدارس ایران دارای استانداردهای لازم هستند. حدود ۳۰ درصد مدارس نیازمند مقاوم‌سازی است که در جلسه اخیر خیران پنج هزار میلیارد تومان تعهد کردند و به همین میزان هم از اعتبارهای دولتی استفاده می‌کنیم تا مدارس را مقاوم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش مجتمع‌سازی و ساخت مدارس بزرگ و متوسط را از سیاست‌های اصلی خود برشمرد که در کیفیت آموزشی تاثیرگذار است. هادی حق‌شناس، استاندار گلستان هم با اشاره به تخریب ۲۴ مدرسه این استان در جریان سیل گفت: تنها در استان گلستان از ۱۵ هزار کلاس درس، ۴۰ درصد آن نیازمند مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی است.