همشهری آنلاین: مینا بزرگمهر و هادی کمالی‌مقدم در جدیدترین تجربه گروه نوآر، نمایش محیطی و سیار تله‌سیتی - تهران را در سرای کاظمی محله عودلاجان تهران اجرا می‌کنند.

این نمایش کار مشترک میان ایران و فرانسه، پروژه تازه‌ای از گروه هنری نوآر به کارگردانی مشترک مینا بزرگمهر و هادی کمالی مقدم است. این نمایش بعد از اجرا در کشور فرانسه، از ۹ آبان در سرای کاظمی محله قدیمی عودلاجان تهران اجرا می‌شود.

این اجرا که روایتی است از سفر ۴ اجراگر در شهر، در قالب ویدئو پرفورمنس و قصه‌گویی مدرن برگزار می‌شود. تله سیتی- تهران اجرایی در ستایش صحنه‌های سرگردان و به بازی گرفتن شهر است.

گروه هنری نوآر بیش از ۱۵ سال است که در زمینه اجراهای بینارشته‌ای (تئاتر، سینما، پرفورمنس، موسیقی و چیدمان) فعالیت می‌کند. این گروه با تمرکز بر ارتباط اجرا و فضا، تاکنون اجراها و رویدادهای متعدد محیطی و شهری را در نقاط مختلف داخل و خارج از کشور برگزار کرده است.

در توضیح درباره هدف این گروه از اجرای تله‌سیتی-تهران چنین آمده است: هدف از اجرای این نمایش در این محل، از طرفی بازی با محله و شکل دادن رابطه‌ای میان مخاطبان و ساکنان و از طرف دیگر ایجاد پویایی هر چه بیشتر بافت محلی برای پذیرش اتفاقات فرهنگی و هنری است. البته با فهم این نکته که بافت تاریخی تهران منطقه‌ای است با فرهنگی بسیار غنی که همچنان توانسته بخشی از تاریخ و میراث فرهنگی ملموس و ناملموس تهران را در خود حفظ کند.

محله عودلاجان با بناهای ثبت شده به عنوان میراث ملی، ظرفیت‌های بالایی برای برگزاری رویدادهای شهری و فرهنگی دارد. مکان‌هایی همچون امامزاده یحیی  با قدیمی‌ترین چنار تهران به قدمت ۹۰۰ سال، حمام قدیمی نواب، بازارچه قدیمی، سرای دبیرالملک، خانه مدرس، خانه پهلوان رزاز، خانه پدر سالار و ... این محله را مثل نقشه گنجی کرده است که ظرفیت‌های گرانبهایش در دل کوچه پس‌کوچه‌های آن پنهانند.

مخاطب تله سیتی-تهران، در نقش جوینده این گنج پنهان، سفری ماجراجویانه را در این مسیر آغاز می‌کند که سرانجام به مکان اجرا (سرای کاظمی) می‌رسد.

تله‌سیتی-تهران از ۹ آبان، ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۱۰ شب در سرای کاظمی، عودلاجان، محله امامزاده یحیی اجرا خواهد شد.