همشهری آنلاین: دولت آمریکا در تلاش است تا بتواند سفر مسافران اروپائی از جمله انگلیسی‌ها را از روی خاک این کشور را تنها در شرایط ویژه تائید کند.

به گزارش دیلی، دولت آمریکا در تلاش است اختیاری را بدست آورد تا به پشتوانه آن بتواند سفر هوایی اروپائی‌ها از جمله انگلیسی‌ها را از روی خط هوایی این کشور را ممنوع کند.

تصویب این پیشنهاد در آمریکا باعث می‌شود تا حتی افرادی که قصد سفر به کانادا را دارند و با هواپیما از روی خاک این کشور بدون توقف رد خواهند شد باید مورد تدابیر شدید امنیتی این دولت قرار بگیرند.

مقامات آمریکایی عنوان کرده‌اند که برای افرادی که به کانادا یا حتی آمریکای جنوبی و مکزیک سفر می‌کنند باید از قبل شناسایی‌های دولتی و امنیتی صورت بگیرد و پیشینه آنها کاملاً مشخص شود.

مسافران باید قبل از سوار شدن به هواپیماهایی که برای رسیدن به مقصد از روی خاک آمریکا سفر می‌کنند اطلاعات کامل گذرنامه خود را با جزئیات و حتی نوع پرداخت پول بلیطشان اعلام کنند.

مقامات تاکید کرده‌اند که اگر این نکات توسط مسافران تا 48 ساعت قبل از پرواز به دست سیستم امنیت آمریکا نرسد آن پرواز قطعا لغو شده و از روی خاک آمریکا رد نخواهد شد.

با تصویب این قانون تمامی پروازهایی که از اروپا به سمت آمریکای جنوبی می‌روند هم تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

گرچه این پیشنهاد هنوز به تائید هیچ مرجعی در آمریکا نرسیده است اما از مدتها قبل دولت‌های آمریکایی و اروپایی در قالب طرحی به عنوان مبارزه با تروریسم محدودیت‌هایی را برای مسافران ایجاد کرده‌اند.[ مسافران اروپا انگشت‌نگاری می‌شوند]