به گزارش خبرگزاری مهر، فرهود کاظمی با بیان اینکه در شرکت ارتباط مشترک شهر به دنبال ریشه یابی موضوع تخلفات دکلهای مخابراتی هستیم، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم از این تخلفات جلوگیری کنیم صرفا اینکه با تخلف یک یا دو دکل مخابراتی برخورد شود کفایت نمیکند و باید در این مورد ریشه یابی صورت بگیرد. درواقع، عوامل بروز تخلف از خود تخلف مهمتر است.
به گفته وی، برای جلوگیری از تخلفات در این حوزه هم باید به مسائلی مانند حوزه قانون گذاری، تفکیک ضوابط حقوق تامین کنندگان این خدمت و حوزه حقوق مصرف کنندگان این خدمت که همه اینها در در بحث دکل های مخابراتی نقش آفرینی میکنند، توجه کرد.
مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر گفت: تخلفات در حوزه دکلهای مخابراتی تخلفات کمی نیستند و بیشتر آنها تخلف نسبت به ضوابط شهرسازی است. آمار تمام تخلفات هم در شرکت ارتباط مشترک شهر جمع آوری شده، اما با توجه به تعداد زیاد تخلفات رسیدگی به همه آنها زمان بر است و همگی در حال بررسی هستند.
کاظمی با اشاره به تذکر شورای شهر نسبت به دو دکل مخابراتی در کنار دو مدرسه هم توضیح داد: اعضای شورای شهر حسب وظیفه و مسئولیت سنگینی که بر عهده دارند سئوالات را مطرح میکنند ما هم وظیفه پاسخگویی داریم. این دو سایت مخابراتی که در اکباتان هستند مجوز ندارند و پیش از این اخطارهای لازم برایشان ارسال شده است.
وی در عین حال تاکید دارد: سایتهایی که تخلفهای اینچنینی دارند محدود به یک یا دو مورد نیست، بنابراین زمانی که تخلف گسترده میشود روش برخورد با تخلفها هم متفاوت میشود. به بیشتر دکلهای متخلف قبلا ابلاغ شده که باید برچیده شوند، اما علاوه بر این اقدامات ما در حال بررسی ریشههای بروز این تخلفات هستیم.
کاظمی معتقد است بخشی از این تخلف ها به نیاز جامعه و دسترسی شبکه ارتباطات سیار و دیتا برمیگردد، اما تامین این تقاضا در مسیر استاندارد و ایمن برای شهروند برآورده نمیشود.
وی، هدف اصلی شرکت ارتباط مشترک شهر را دسترسی ایمن همه شهروندان تهرانی به فناوری بر اساس مصوبات شورای شهر عنوان کرد و گفت: ریشههای تخلفات به قبل از تاسیس این شرکت برمیگردد، با این حال هم اکنون در تلاش برای حذف تدریجی تخلفات در این اکوسیستم هستیم.
مدیرعامل شرکت ارتباطات مشترک شهر تاکید کرد: همه تخلفات مربوط به ایمنی شهروندان و آسیب به سلامت آنان نیست بلکه بیشتر تخلفات تخطی از اصول قوانین و شهرسازی است.