در سالهای اخیر ناوگان ریلی کشور شاهد پیشرفت ها و تغییرات مثبت زیادی بوده است. طول خطوط ریلی به بیش از 13 هزار کیلومتر رسیده است و نسل جدیدی از قطارهای مجهز روی ریل ها در حال حرکت هستند.قطارهایی که حالا دیگر از طرفداران زیادی برخوردار هستند و محبوب ترین وسیله نقلیه به خصوص در مسیرهای طولانی شناخته شده اند.

در سالهای اخیر ناوگان ریلی کشور شاهد پیشرفت ها و تغییرات مثبت زیادی بوده است. طول خطوط ریلی به بیش از 13 هزار کیلومتر رسیده است و نسل جدیدی از قطارهای مجهز روی ریل ها در حال حرکت هستند. قطارهایی که حالا دیگر از طرفداران زیادی برخوردار هستند و محبوب ترین وسیله نقلیه به خصوص در مسیرهای طولانی شناخته شده اند.

قطارهای 5 ستاره ای که مانند سفرهای هوایی خدمات و امکانات متنوعی را در اختیار مسافران قرار می دهند. یکی از قطارهای مدرن و مجهز خطوط ریلی کشور، قطار زندگی می باشد. اگر تمایل دارید با امکانات و ویژگی های این قطار بیشتر آشنا شوید در این مقاله همراه ما باشید.

قطار زندگی رجا و امکاناتش

یکی از قطارهای لوکس و ۵ ستاره که به تازگی وارد ناوگان حمل و نقل ریلی ایران شده است، توسط شرکت رجا و به نام قطار زندگی می باشد. این قطار در مسیر تهران – مشهد مشغول فعالیت است. امکانات و تجهیزات قطار زندگی موجب تحول بزرگی در سیستم حمل و نقل ریلی کشور شده است.

خصوصیات قطار زندگی

همانطور که از نام این قطارها استنباط می شود، سفر با قطار زندگی، تجربه یک سفر خوب و آرام است. مسافران با سرعت بالا بر روی ریل ها در حرکتند در حالی که در کوپه های 4 نفره و راحت مشغول تماشای فیلم مورد علاقه خود از مانیتورهای 18 اینچی هستند و یا به مطالعه کتاب و روزنامه می پردازند. شاید هم سفارش غذا داده اند و مشغول صرف پیش غذا و یا دسر هستند. در کوپه های قطار زندگی به راحتی و با اطمینان کامل از امنیت و آرامش خوبی برخوردارند و در صورت نیاز به خواب می توانند از تخت های بزرگ، استاندارد و پاکیزه استفاده کرده و خوابی آرام را تجربه کنند.

قطار زندگی همچنین دارای امکانات زیر می باشد:

ظرفیت قطارهای زندگی سیصد نفر می باشد که با فراهم کردن امکانات مدرن و پیشرفته راحتی و رفاه بیشتری را برای مسافران به ارمغان آورده است.

· از مسافران هنگام ورود و خروج از قطار استقبال می شود.

· با سرویس کترینگ حرفه ای به نحو احسنت از مسافران پذیرایی می شود.

· در رستوران شیک و بهداشتی و دو طبقه از مسافران و کودکان به صورت ویژه پذیرایی می گردد.

· از کافه قطار امکان سفارش انواع نوشیدنی و تنقلات وجود دارد.

· سرویس خواب بسته بندی شده و بهداشتی در اختیار مسافران قرار داده می شود.

· در هر کوپه دمپایی بهداشتی وجود دارد.

· امکان تنظیم دما به صورت جداگانه در هر کوپه امکانپذیر است.

· سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی و تصویری و امکان تماشای 8 شبکه داخلی در هر کوپه

· امکان دسترسی به کتاب و مجله از کتابخانه قطار برای مسافران فراهم می باشد.

· امکان احضار مهماندار از داخل کوپه در صورت نیاز

· وجود سیستم بهداشتی در هر واگن

نحوه خرید بلیط قطار زندگی

قطار زندگی رجا در مسیر تهران – مشهد در حال تردد و جابجایی مسافران می باشد. خبرها حاکی از آن است که به زودی امکان تردد با این قطار در مسیر تهران- شیراز نیز ممکن می شود. به منظور خرید بلیط قطار زندگی می توانید به وب سایت تیک بان به آدرس اینترنتی www.Tikban.com مراجعه کنید. شایان ذکر است در تیک بان امکان مقایسه قیمت انواع بلیط قطار وجود دارد و به راحتی می توانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید. هزینه پذیرایی در قطار زندگی با هزینه بلیط یکجا حساب شده و لازم نیست برای آن به طور جداگانه مبلغی پرداخت شود. با رزرو بلیط قطار  زندگی روی ریلها زندگی آرام و دلپذیری راتجربه خواهید کرد.