بنا بر اعلام مردم محلی و تایید مسئولان، تاکنون هیچ خبری از ۲ صیاد هرمزگانی که از روز گذشته در آب‌های عمان در محدوده شهرستان جاسک ناپدید شده‌اند، نیست.

برخی شنیده‌ها از سوی منابع غیررسمی حکایت از آن دارد که قایق این ۲ صیاد دچار خرابی شده و به احتمال زیاد به دلیل شرایط جوی و دریایی و جریان شدید آب، قایق آنها به سمت آب‌های بین‌المللی شناور شده است. به گزارش همشهری، فرماندار شهرستان جاسک با تایید این خبر به خبرنگاران گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده این ۲ صیاد در آب‌های محدوده «کوه‌مبارک» ناپدید شده‌اند و هم‌اکنون مردم محلی و ارگان‌های مختلف از جمله نیروی دریایی سپاه، بنادر و دریانوردی، نیروی دریایی ارتش مشغول جستجو و نجات برای یافتن این صیادان هستند.

«محمد رادمهر» خاطرنشان کرد: مرکز کنترل و نجات دریایی اداره بندر و دریانوردی شهرستان جاسک به شناورهای در حال عبور در دریای عمان نیز پیام اضطرار ارسال کرده است. وی بیان کرد: با وجود تلاش‌های انجام شده برای پیدا شدن این ۲ صیاد، هنوز خبری از آنها نیست، اما عملیات جستجو و نجات همچنان ادامه دارد. کوه مبارک یکی از مناطق راهبردی واقع در شرق استان در جنوب کشورمان است که در بخش بیابانی شهرستان جاسک و در کرانۀ دریای عمان واقع شده است. این منطقه در دهانه ورودی دریای عمان به تنگه راهبردی هرمز واقع شده و هر شناوری که بخواهد وارد تنگه هرمز و خلیج‌فارس شود باید از مقابل این منطقه عبور کند.