همشهری آنلاین: رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش برف و باران و کاهش دید در محورهای استان‌های شمالی کشور خبر داد.

ایسنا نوشت: سرهنگ نادر رحمانی در مورد آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور گفت: ترافیک در ورودی کلانشهر تهران مشاهده می‌شود؛ همچنین در محور کرج - تهران ترافیک نیمه‌سنگین گزارش شده است. ترافیک در محور تهران - قم و آزادراه تهران - ساوه نیز پرحجم است.

وی درباره مداخلات جوی در محورهای مواصلاتی کشور اظهار کرد: در اغلب محورهای استان گیلان، خراسان شمالی و استان اردبیل در محورهایی مانند اردبیل - آستارا با بارش باران مواجه هستیم؛ همچنین در محور پونل - خلخال و اردبیل - خلخال در محدوده گردنه اسالم بارش برف مشاهده می‌شود.

سرهنگ رحمانی ادامه داد: با توجه به این که در محورهای استان‌های اردبیل، مازندران و ارتفاعات استان خراسان شمالی مه‌گرفتگی همراه با کاهش دید گزارش شده است، از رانندگان می‌خواهیم با نهایت دقت در این محورها به مسیر خود ادامه دهند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم پیش از آغاز سفر از طریق شماره‌گیری ٨٨٢۵۵۵۵۵ طی ساعات شبانه‌روز از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور مطلع شوند.

بر طبق این گزارش، معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران نیز درباره وضعیت جوی این استان، اظهار کرد: سامانه بارشی امشب ۱۲ آبان‌ ماه از مازندران خارج می‌شود و آخر هفته‌ای با جو پایدار و افزایش دما در پیش است.

احمد اسدی در مورد پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران گفت: مطابق اخطاریه هواشناسی از شب گذشته سامانه بارشی از غرب به استان وارد شد که همراه با رعد و برق و وزش باد بوده است.

وی تصریح کرد: بیشترین وزش باد مربوط به شهرستان رامسر با ۵۸ کیلومتر بر ساعت بوده و بیشترین بارش‌ها تا ساعت ۹:۳۰ صبح امروز گلوگاه با ۱۴۳ میلی‌متر، محمودآباد ۸۲ میلی‌متر، نوشهر ۷۷ میلی‌متر و ساری به قائمشهر نیز ۷۴ میلی‌متر گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: بارندگی‌های امروز تا امشب کم‌وبیش ادامه دارد و امشب انتظار داریم این سامانه از استان خارج شود.

اسدی گفت: دوشنبه ۱۳ آبان‌ ماه با توجه به پیش‌بینی‌ها، آسمان استان نیمه‌ابری تا ابری خواهد بود و احتمال بارش رگبار پراکنده در ارتفاعات نیز وجود دارد.

معاون ‌توسعه وپیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: از سه‌شنبه ۱۴ آبان‌ ماه تا پایان هفته نیز شاهد جوی پایدار در استان هستیم که افزایش دما را نیز به دنبال خواهد داشت.