محمد‌جواد پاینده: تزلزل جایگاه صدرنشین در پی نمایش انتقادآمیز مقابل پاس، پرسپولیس را نگران کرده است و حالا کسر 6 امتیاز هم بیشتر به چشم می‌آید، در حالی که افت آشکار تیم قطبی دیگر مدعیان را به صدرنشین نزدیک کرده و حداقل اختلاف موجود، تضمین مناسبی برای قهرمانی نیست.

در همین حال رئیس سازمان ورزش با گذشت چند هفته از موضوع کسر امتیازات، مسئولان باشگاه را مقصر دانسته است: «این امر نتیجه کوتاهی مسئولان پرسپولیس است. مسئولان این تیم می‌توانستند از منابع متعدد، این مشکل را حل کنند.»

بازگشت 6 امتیاز ممکن به نظر نمی‌رسد. مدعی قهرمانی هم  کار سختی برای جبران امتیازات از دست رفته دارد. صبح روز دوشنبه پیش از آغاز تمرینات، قطبی در همین خصوص جلسه مفصلی با بازیکنانش داشت.

قرار بود مشکلات تیم که از نظر سرمربی تنها روحی است با این جلسه برطرف شود اما اخبار و حاشیه‌های تازه‌ای از جلسه ویژه تیم صدرنشین منتشر شد که به مشکلات پرسپولیس دامن زد.

قطبی هم در این گفت‌وگو تاکید کرد اخبار درونی جلسه به شکل غیرواقعی انعکاس یافته است. سئوال اصلی این است که چه فرد یا افرادی عامل این انعکاس بوده‌اند.

قطبی اما در مقابل این سئوال سکوت می‌کند و تنها این مطلب که اخبار درونی تیم همیشه به روزنامه‌ها منتقل می‌شود را تایید می‌کند.

  • اتفاقات جلسه روز دوشنبه بازتاب متفاوتی در رسانه‌ها داشت

ما به برگزاری این جلسه نیاز داشتیم. باید در مورد خیلی چیزها صحبت می‌کردیم تا مشکل خود را پیدا کنیم. فکر می‌کنم همه چیز خوب پیش رفت و حرف‌های خوبی مطرح شد.

  • اما گفته می‌شود همه بازیکنان تیم از شما انتقاد کردند.

اصلا این‌طور نبود.فضای خوبی به وجود آمد و همه حرف زدند. خودم خواستم که بازیکنان حرف‌های خود را بزنند و آنها هم استقبال کردند. متاسفانه در روزنامه‌ها چیزهایی مطرح می‌شود که به هیچ‌وجه حقیقت ندارد.

می‌دانستم این جلسه چنین حاشیه‌هایی در روزنامه‌ها خواهد داشت اما ترجیح دادم حرف‌های‌مان را بزنیم تا مشکلات حل شود. چیزهایی که بعد از جلسه نوشته می‌شود برای من مهم نیست.

  • اخبار جلسه داخلی تیم چگونه در روزنامه‌ها مطرح می‌شود؟

این یکی از مشکلات همیشگی ماست. هیچ‌وقت نمی‌توانم با بازیکنان راحت صحبت کنم، چون همیشه حرف‌هایم به رسانه‌ها می‌رسد. بالاخره این وسط کسی هست که اخبار درون تیم را منتقل می‌کند. ناراحتی من از این است که این بار حرف‌هایم به شکل غیرواقعی انعکاس پیدا کرده است.

  • این درست است که شما حتی مسئولان ورزش را در ناکامی پرسپولیس مقصر دانسته‌اید؟

اصلا این‌طور نبود. فضای جلسه ما شکل دیگری داشت. از گزارش‌هایی که در مورد این جلسه نوشته شد، متعجب شدم. ما از کسی انتقاد نکردیم. در مورد تیم خودمان و شرایط تیم حرف زدیم. اینکه چطور باید مشکلات را برطرف کنیم. اینکه چرا یک نیمه خوب هستیم و یک نیمه بد. خیلی‌ها حرف زدند. کریم به عنوان کاپیتان تیم حرف‌های خوبی زد، همین‌طور رودباریان و دیگران.

  • هیچ انتقادی از عملکرد و تصمیمات شما نشد؟

همه پیشنهاد می‌دادند. هرکس مشکل تیم را از نگاه خودش می‌گفت. فقط یکی، دو مورد انتقاد جزیی مطرح شد که من هم جواب دادم. بعضی از بازیکنان هم‌عقیده داشتند باید در ترکیب قرار بگیرند. مثلا مامانی اینطور فکر می‌کرد و می‌گفت من حق خودم را می‌خواهم.

من هم گفتم حق گرفتنی است. هرکسی که تلاش کند و بهتر باشد، در ترکیب قرار می‌گیرد. می‌خواهم بهترین‌ها را در زمین بگذارم. به هر حال از جلسه راضی‌ام، چون ما به این گفت‌وگو  نیاز داشتیم.

  • گفته‌های شما با حرف‌های دیگری که در مورد این جلسه  گفته شد، کاملا متفاوت است.

خب، متاسفانه این‌جور نوشته‌اند. به نظر من باشگاه باید اقدام کند. وقتی مسائل را به شکل غیرواقعی منتقل می‌کنند و دروغ می‌نویسند، باشگاه باید وارد عمل شود و موضوع را پیگیری کند. البته این چیزها طبیعی است. هر وقت ببازیم یا مساوی کنیم تا چند روز چنین حاشیه‌هایی وجود دارد.

  • اختلافات درونی تیم و همان موضوع مشکل شما با استیلی، باز هم شنیده می‌شود.

قهرمان شدن و موفقیت این تیم به نفع همه ماست. همه خوشحال می‌شوند. قهرمان شدن ما به نفع استیلی است. او هم می‌داند که برای پیشرفت و موفقیت به این افتخار نیاز دارد. ما باید یکدل باشیم تا قهرمان شویم.

باور کنید من هم از موفقیت حمید خوشحال می‌شوم، چون در همه این روزها کنار هم بوده‌ایم و با هم کار کردیم.

  • مشکل واقعی پرسپولیس چیست؟

مطمئنم که مشکل ما فنی نیست. مشکل ما قطعا روحی است.انگیزه، انرژی، ‌همدلی و همکاری لازم را نداریم، فقط همین. بعضی از بازیکنان هم در جلسه برهمین موضوع تاکید داشتند.

  • اما تیم شما خوب بازی نمی‌کند.

مادر 35 دقیقه اول بازی اصلا خوب نبودیم. بازیکنان من بازی نمی‌کردند. آنچه که می‌خواستیم را اجرا نمی‌کردند، این مسئله به تاکتیک برنمی‌گردد. اگر طبق روش و سیستمی که گفته بودیم بازی می‌کردند هیچ مشکلی نبود اما آنطور که می‌خواستیم بازی نکردیم.

  • برای حل مشکلات چه برنامه‌ای دارید؟

10 هفته مانده که تیم قهرمان شود.من هر کاری بتوانم، می‌کنم. همه تلاشم را می‌کنم.هرکسی که لازم باشد را از تیم کنار می‌گذارم و اخراج می‌کنم. به هیچ قیمتی نمی‌خواهم این افتخار را از دست بدهیم.