فیلم سینمایی «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری برای دومین بار رفع توقیف شد و برای سومین بار به پرده سینماها بازمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، از یکی دو روز پیش زمزمه‌های ادامه اکران یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران به گوش می‌رسید و سرانجام صبح امروز با تایید حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی و معاون ارزشیابی و نظارت وی زمزمه‌ها رنگ واقعیت گرفت. گفته می‌شود رایزنی‌های رئیس دادسرای فرهنگ و رسانه با عیاری در چند روز گذشته به نتیجه رسیده و به رفع توقیف «خانه پدری» انجامیده است.

سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با اشاره به ادامه اکران «خانه پدری» گفت: «نامه دادستانی تهران را مبنی بر رفع توقیف فیلم دریافت کردیم و از تدبیر رئیس محترم قوه قضائیه به خاطر دادن دستور ویژه رسیدگی برای حل شدن مساله سپاسگزاریم. بدون شک این تدبیر ایشان و همکاری‌های مسئولان قوه قضاییه در اجرای آن به انسجام و همدلی جامعه سینمایی کشور کمک می‌کند.»

طباطبایی‌نژاد از عیاری هم به دلیل همراهی‌های لازم در روزهای اخیر تشکر و اعلام کرد «خانه پدری» چون گذشته با رده‌بندی سنّی ۱۵+ و محدودیت سالن نمایش از شامگاه چهارشنبه دوباره روی پرده می‌رود. هر چند به نظر می‌رسد فرصت علاقه‌مندان برای دیدن این فیلم در سالن‌های تاریک سینما بسیار محدود باشد و «خانه پدری» پس از پایان اکران خیلی زود راهی شبکه نمایش خانگی شود.