وزارت بازرگانی آمریکا تعدادی شرکت و فرد را به دلیل همکاری با سوریه و ایران در فهرست سیاه قرار داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی ایالات متحده چهارشنبه، ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) اعلام کرد که ۲۲ شرکت و شخص حقیقی را به فهرست سیاه خود اضافه کرده است.

این افراد و شرکت‌ها متهم شده‌اند که در تامین مواد و دستگاه ( به ادعای آمریکا) برای برنامه تولید سلاح‌های کشتار جمعی سوریه، و انتقال غیرمجاز کالا به جمهوری اسلامی دست داشته‌اند.

شرکت‌ها و افرادی که در فهرست سیاه دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا قرار می‌گیرند برای خرید کالا و تجهیزات از شرکت‌های آمریکایی نیاز به دریافت مجوز و تائیدیه از دولت دارند.

این دفتر در تازه‌ترین اقدام خود ۲۲ شرکت و فرد از کشورهای ایران، سوریه، بحرین، ترکیه، اردن، عمان، لبنان، پاکستان، سنگال، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، فرانسه و بریتانیا را به فهرست سیاه خود افزوده است.

وزارت بازرگانی آمریکا می‌گوید از این فهرست شرکت Rahal فعال در حوزه فناوری و تجهیزات پزشکی و شرکت اردنی- لبنانی S.A.L.  که در داد و ستد ابزار آزمایشگاهی فعالیت می‌کند متهم هستند که در تامین مواد مورد نیاز برنامه تولید سلاح‌های بیولوژیک و شیمیایی سوریه سهم داشته‌اند.

دفتر صنعت و امنیت این وزارت‌خانه می‌افزاید شرکت‌های Al Ras Gate و Bestway Line FZCO همچنان که شش شرکت دیگر پذیرفته‌اند که "آگاهانه" و بدون دریافت مجوز کالاهای آمریکایی را به ایران انتقال داده‌اند و به همین دلیل در فهرست سیاه قرار می‌گیرند.