معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا گفت: با توجه اجرای طرح حمایت معیشتی دولت و سهمیه بندی بنزین، این احتمال وجود دارد که افراد سودجو و مجرمان بخواهند با ارسال پیامک یا ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی شهروندان را به سمت درگاه‌های جعلی و فیشینگ هدایت کرده یا از آنان کلاهبرداری کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پلیس فتا گزارش داد: در این شیوه کلاهبرداران اقدام به ارسال پیام‌ با موضوع‌هایی نظیر «ثبت نام برای طرح معیشتی»، «ثبت نام سهمیه یا کارت سوخت»، «افزایش سهمیه سوخت مسافربرهای اینترنتی» و ... کرده و در آن با قرار دادن لینکی از کاربران می‌خواهند که وارد یک سامانه شود.

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا در همین ارتباط افزود: با توجه اجرای طرح حمایت معیشتی دولت و سهمیه بندی بنزین، این احتمال وجود دارد که افراد سودجو و مجرمان بخواهند با ارسال پیامک یا ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی شهروندان را به سمت درگاه‌های جعلی و فیشینگ هدایت کرده یا از آنان کلاهبرداری کنند.

به گزارش ایرنا، پنجشنبه از سوی دولت طرح سهمیه بندی سوخت خودروها اعلام شد و این طرح حمایت معیشتی و اصلاح قیمت و سهمیه بندی بنزین در راستای اجرایی شدن مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه صادر شد.

دولت با وجود داشتن مجوز قانونی در ۶ سال گذشته تنها ۲ بار اصلاح قیمت بنزین را انجام داد و منابع حاصل ازآن نیز عمدتا صرف حمایت از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی شد. شرط رئیس جمهوری برای اجرای طرح حمایت معیشتی و اصلاح قیمت بنزین این بود که حتما همه منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین عینا به مردم بازگردد.