همشهری آنلاین - سپیده بهکام: تقاضا برای خرید سهام بانک پارسیان در جریان معاملات روز چهارشنبه 22 اسفند باز هم افزایش یافت.

در این روز متقاضیان خرید سهام این بانک برای تعداد 16.9 میلیون سهم از سهام این شرکت به ارزش 27.5 میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند.

پس از این شرکت گل گهر با 171 تقاضا برای یک میلیون سهم این شرکت به ارزش 23 میلیارد ریال در مقام دوم و داروئی لقمان با 97 تقاضا برای خرید 816 هزار سهم به ارزش 3 میلیارد ریال در مقام سوم ایستادند.

در سوی مقابل 665 دستور فروش برای 9.3 میلیون سهم ایران خودرو به ارزش حدود 16 میلیارد ریال صادر شد و این شرکت را در ردیف اول جدول عرضه قرار داد.

سرمایه‌گذاری بوعلی و پتروشیمی اصفهان هم دومین و سومین شرکتی بودن که حجم دستور فروش‌های صادر شده برای سهام آن‌ها از سایر شرکت‌های حاضر در بورس بیشتر بود.

معاملات روز 22 اسفند منجر به رشد 13 واحدی شاخص بورس(قیمت و بازده نقدی) شد و شاخص‌ها عملکرد تالار اصلی و فرعی را نیز به ترتیب با رشد و افت مواجه ساخت. در این روز شاخص عملکرد تالار اصلی با 6.5 واحد افزایش به 8 هزار و 932 واحد رسید و شاخص عملکرد تالار فرعی هم با یک واحد افت به 11 هزار و 54 واحد بازگشت.

پشم شیشه ایران و کف دو شرکتی بودند که طی داد و ستدهای امروز بورس اوراق بهادار تهران، بیشترین رشد قیمت را در بین شرکت‌های بورس تجربه کردند و باما نیز با بیشترین کاهش قیمت در جریان معاملات این روز روبرو شد.