همشهری آنلاین: رییس‌جمهوری اسلامی ایران، انتخابات را صحنه تجدید حیات و مهر تایید بر زنده بودن ملت دانست و گفت : انتخابات متعلق به مردم و صحنه اعمال اراده ملت است.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد چهارشنبه (22 اسفند) قبل از ترک تهران به مقصد داکار پایتخت سنگال در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص انتخابات ‪۲۴‬اسفند، افزود: در ‪۲۹‬سال گذشته ملت ایران با هر انتخابات یک گام به سوی تعالی و پیشرفت برداشته است.

رییس جمهوری با بیان این که شرایط هر انتخابات ویژه همان انتخابات و زمان بوده است، گفت : امروز شرایط جهان و ملت ایران کاملا اختصاصی است.

احمدی نژاد افزود: ملت‌های دنیا از شرایط حاکم بر جهان به تنگ آمده‌اند و به دنبال الگوی جدید هستند و جملگی اعلام کرده‌اند که ملت ایران را الگو قرار داده اند.

وی گفت : بارها از زبان سیاستمداران و شخصیت‌های سیاسی دنیا شنیده شده ، تنها ملتی که می‌تواند الگوی ملت‌های دنیا قرار گیرد ملت ایران است.

رییس جمهوری در ادامه با تاکید بر اهمیت حضور پرشکوه مردم در انتخابات گفت : انتخابات تجلی ویژگی‌ها و برجستگی‌های یک ملت است و یک انتخاب درست و دقیق می‌تواند ملت ایران را سریعتر به جایگاه برتر برساند.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: انتخابات در ظاهر فقط چند ساعت وقت گذاشتن است اما در حقیقت حضور مردم معادلات منطقه‌ای و جهانی را به نفع کشور ما تغییر می‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: ممکن است بگویند که ضعف‌هایی وجود دارد و بداخلاقی هایی صورت می‌گیرد . این درست ، اما مهم جهت‌گیری درست ملت برای رفع نواقص و رسیدن به تعالی است که به فضل خدا امروز فضای خوبی برای حرکت در این مسیر فراهم است.

رییس جمهوری همچنین با بیان اینکه نمایندگانی که جایگاه خدمت به ملت و قانونگذاری و نظارت را بهتر بشناسند، جایگاه ملت ایران را دوچندان ارتقا خواهند داد گفت : اگر نمایندگانی خدوم ، عدالت گستر و بدون وابستگی جناحی و باندی انتخاب شوند که هدفشان خدمت به ملت و تامین منافع ملی باشد، کمک فراوانی به توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه ملت ایران همچون همیشه نقش خود را به خوبی در انتخابات ایفا خواهد کرد افزود: با برنامه ریزی‌هایی که برای این سفر انجام شده ، احتمالا ما نتوانیم در این همایش باشکوه حضور مستقیم داشته باشیم اما مطمئن هستم که ملت ایران جای ما را خالی نخواهند گذاشت و برگ زرین دیگری در تاریخ افتخارات کشور ثبت خواهند کرد.

رییس جمهوری قرار است در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در داکار پایتخت سنگال شرکت کند.