سخنگوی نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد ناجا ضمن احترام به حقوق عامه ملت، هیچ‌گونه مماشاتی با برهم‌زنندگان نظم و امنیت نداشته و با شناسایی سرکردگان و عوامل میدانی آن‌ها با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

به گزارش همشهری به نقل از ایرنا، سردار احمد نوریان در این اطلاعیه که روز یکشنبه انتشار یافته است، تصریح کرد: در پی اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و اصلاح قیمت بنزین، اعتراضاتی از سوی بخشی از مردم صورت گرفت که بدیهی است با تدبیر مسئولان مربوطه، ابعاد و جزئیات آن با رعایت حقوق و منابع عمومی تبیین و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است: در این شرایط عناصری با هدایت معاندین خارج از کشور و منفعت‌طلبان داخلی اقدام به سوءاستفاده از مطالبات مردم کرده و با برهم زدن نظم و امنیت عمومی و با رفتارهای تخریب‌گرایانه، به اموال عمومی و خدمات شهری همچنین کسب‌وکار مردم آسیب رسانده و باعث خسارت‌های جانی و مالی و رعب و حشت در جامعه شده‌اند که نتیجه‌ای جز خوشحالی دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی به همراه ندارد.

این اطلاعیه افزوده است: در پی تماس‌های مکرر و مطالبات مردمی از پلیس مبنی بر بازگشت آرامش به جامعه و برخورد با تأمین‌کنندگان و اختلالگران نظم و امنیت، نیروی انتظامی بر اساس وظایف ذاتی و قانونی خود با این تحرکات مذبوحانه به طور قاطع برخورد خواهد کرد.

سردار نوریان در این اطلاعیه افزود: انتظار دارد مردم عزیز با هوشیاری و درایت ضمن طرد عناصر فرصت‌طلب و خودفروخته در برقراری نظم و آرامش عمومی، پلیس خدمتگزار خود را یاری کنند.

در این بیانیه تصریح شده است: لازم به ذکر است نیروی انتظامی ضمن احترام به حقوق عامه ملت بدون تسامح هیچ‌گونه مماشاتی را با برهم‌زنندگان نظم و امنیت نداشته و با شناسایی سرکردگان و عوامل میدانی آن‌ها با قاطعیت برخورد خواهد کرد.