رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: پلیس امنیت اقتصادی در حال حاضر در ۱۰ بندر مستقر است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سردار محمدرضا مقیمی با اشاره به علل و عوامل شکل‌گیری پلیس امنیت اقتصادی اظهار کرد: پلیس امنیت اقتصادی با این هدف که قبل از این که جرمی شکل گیرد وارد عمل می‌شود، در واقع پیش‌بینی و پیشگیری را سر لوحه اقدامات خود قرار داده و در صورت نیاز اقدام مقتضی صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در تشریح برنامه و اقدامات پیش روی این پلیس بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که برای پلیس امنیت اقتصادی حائز اهمیت است، استقرار در بنادر است که در حال حاضر در ۱۰ بندر مستقر شده‌ایم و ان‌شاء‌الله به دستاورد و نتایج مثبت و مطلوبی خواهیم رسید؛ البته تأکید فرمانده ناجا برای فعالیت در این حوزه، بر تعامل و کار گروهی است.

وی با بیان این که در حوزه فعالیت گمرکات، پرونده‌ها و کشفیات خوبی داشته‌ایم، افزود: با اجرای طرح‌ها و عملیات‌های مختلف در برخورد با قاچاق کالا و ارز، حدود ۶۸ درصد افزایش پرونده کشفیات طی هفت ماهه سال جاری داشته‌ایم. از طرفی در حوزه برخورد با تخلفات جرایم مالی خصوصاً دانه‌درشت‌ها موفق بوده‌ایم.

سردار مقیمی اضافه کرد: اقدامات چشمگیری در خصوص رصد و پایش فعالیت‌های حوزه اقتصادی صورت گرفته که نویدبخش امید و آینده خوبی برای امنیت اقتصادی کشور است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در پایان گفت: از هم‌وطنان می‌خواهم در صورت کسب هرگونه خبری در خصوص مباحث مفاسد اقتصادی به ویژه مرتبط با معیشت مردم، مراتب را به ۱۱۰ گزارش دهند.