تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۹

بازیگوشی نوه، خودروی مادربزرگ را روانه استخر خانه کرد، بوی آزاردهنده فاضلاب در یکی از شهر‌های انگلیس پای گروه ضربت را به ماجرا باز کرد و...

نوه بازیگوش
کوالالامپور: بازیگوشی نوه خانواده، خودروی گرانقیمت مادربزرگ را روانه استخر خانه کرد. این دختر بچه 11 ساله قصد داشت با دستگاه پخش خودروی مادر بزرگش، موسیقی گوش کند  اما به اشتباه آن را روشن کرد و خودرو ناگهان به راه افتاد. این بچه شیطان که نمی‌توانست رانندگی کند سوار بر خودرو از پله‌های حیاط سقوط کرد و پس از برخورد با نرده‌ها ،داخل استخر افتاد.

مادربزرگ هم که از صدای پرتاب شدن خودرو درون استخر به حیاط آمده بود، برای نجات جان نوه اش دست به کار شد و خودش درون استخر پرید.این مادر بزرگ شناگر باوجود کهولت سن به عمق استخر رفت و نوه خود را که در خودرو گیر کرده بود، از مرگ نجات داد.

گروه ضربت استشمام بو
لندن: بوی آزار دهنده فاضلاب در یکی از شهر‌های انگلیس و نارضایتی شهروندان موجب شده است تا گروهی متخصص استشمام بو استخدام شوند و به شکایت شهروندان رسیدگی‌ کنند.

این گروه حس بویایی بسیار قوی دارند و بینی آنها در برابر بوها بسیار حساس است. قرار است این گروه در ساعات مختلف شبانه روز در سطح شهر اقدام به بو کشیدن کنند و میزان آزار دهندگی گاز‌های زیرزمینی، بوی زباله‌ها و دیگر بو‌های نامطلوب را برآورد کنند.

آنها علاوه بر استفاده از بینی خود از کیت‌های کامپیوتری برای ثبت نتیجه برآورد‌ها استفاده می‌کنند. گفتنی است نتیجه تحقیقات این گروه در ادامه سکونت شهروندان یا نقل مکان آنها به جایی دیگر تاثیرگذار است.

علاوه بر این، در صورتی که ثابت شود میزان استشمام بو‌های نامطلوب بیشتر از حد مجاز است، احتمال جریمه شدن شهرداری وجود دارد.

بزرگ‌ترین کیک دریایی
مریلند: سرآشپز‌ها توانستند با پخت بزرگ‌ترین کیک دریایی جهان، نام خود را در کتاب رکورد‌های گینس به ثبت برسانند.

این کیک که به شکل خرچنگ طراحی شده، 106 کیلو‌گرم وزن دارد و با استفاده از قالب‌هایی که قطر آنها  یک متر است، پخته شد. عملیات پخت این کیک 9 ساعت به طول انجامید و سر‌انجام به 600 تکه تقسیم و بین تماشاچیان پخش شد.

کوچ پرندگان به مقر پلیس
سیدنی: هجوم تعداد زیادی پرنده وحشی به ساختمان یکی از اداره‌های پلیس در استرالیا، این اداره را به تعطیلی کشاند. به‌گفته ماموران پلیس، این پرنده‌‌ها درون ساختمان لانه کرده و ورود آنها به سیستم تهویه هوای ساختمان،آن را از کار انداخته است.

در حال حاضر پلیس در حال مذاکره با مقامات محلی است تا راهی برای خارج کردن این پرنده‌ها از ساختمان بیابند.

بازگشت به کتابخانه پس از 100 سال
هلسینکی: یک کتابخوان فنلاندی با عمل به ضرب المثل «دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است» کتاب قرض گرفته‌شده از کتابخانه را پس از 100 سال به این مکان بازگرداند. این در حالی بود که حتی خود کتابخانه نیز از پس گرفتن این کتاب نا امید شده بود، چون قبض‌های مربوط به امانت دادن آن موجود نبود.

مدیر این کتابخانه می‌گوید: معلوم نبود چه کسی این کتاب را به امانت گرفته بود و حالا هم مشخص نیست چه کسی آن را پس آورده است. به گفته وی، هیچ مدرکی وجود ندارد که هویت این شخص را مشخص کند.

تنها یک یادداشت قدیمی پشت جلد این کتاب که اکنون عتیقه شده به چشم می‌خورد که در آن جریمه هر هفته دیرکرد بازگشت کتاب 10 پنی در نظر گرفته شده است. البته برخی اسناد موجود در کتابخانه نشان می‌دهد که این کتاب اوایل قرن گذشته به امانت گرفته شده است.