مدیرکل اهدای خون استان سمنان با بیان اینکه استان با کاهش شدید ذخیره خونی مواجه است، گفت: مردم در هوای سرد پاییز اهدای خون را فراموش نکنند.

به گزارش همشهری، اسفندیار عزیزی در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در فصل های سرد سال به علت سرماخوردگی و کمرنگ شدن تمایل و گرایش افراد، اهدای خون کاهش می یابد که منجر به کاهش ذخایر خونی می شود، در حالی که نیاز به گروه ها و فرآورده های خونی در بیمارستان ها به خطر بیماری و سوانح تغییری نمی کند.

وی تاکید کرد: داوطلبان اهدای خون با داشتن حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال و حداقل ۵۰ کیلوگرم وزن می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند و برای جبران کاهش ذخایر خون در استان سمنان اداره کل انتقال خون را یاری رسانند.

مدیرکل اهدای خون استان سمنان یادآور شد: علاقه‌مندانی که برای نخستین بار خون اهدا می‌کنند باید کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: افراد می‌توانند با راه‌اندازی پویش اهدای خون و دعوت از دوستان خود با حضور گروهی در پایگاه‌های انتفال خون در انجام کارخداپسندانه اهدای خون شرکت کنند.

وی تصریح کرد: چهار پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های سمنان، گرمسار، شاهرود و دامغان آماده دریافت خون از اهداکنندگان است.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: در ماه های محرم و صفر با راه اندازی پویش نذر خون، میانگین روزانه ۷۰ تا ۸۰ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند و اکنون نیز برای تامین خون استان سمنان نیازمند مشارکت شهروندان است.

علاقه‌مندان به اهدای خون در شهرستان سمنان می‌توانند از ساعت هفت و ۳۰ تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه در روزهای فرد و هفت و ۳۰  تا ۱۹ در روزهای زوج و در شهرستان شاهرود، دامغان و گرمسار از ساعت هشت تا ۱۳ هر روز به مراکز و پایگاه‌ها برای اهدای خون نظر مراجعه کنند.

استان سمنان از نظر شاخص اهدای خون به ازای هر یک هزار نفر و داشتن بالاترین تعداد اهداکننده مستمر در کشور رتبه نخست را داراست.