رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در مورد انتشار شایعاتی مبنی بر استفاده از آمبولانس‌ها در دستگیری و انتقال برخی اغتشاشگران در ناآرامی‌های اخیر توضیح داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و قویا تکذیب می‌شود. بی‌تردید این شایعات نیز خطی تبلیغاتی است که افراد خاص برای لاپوشانی رفتارهای زشت، ناجوانمردانه و غیرانسانی حمله به آمبولانس‌ها و مراکز فوریت‌های پزشکی بافته‌اند تا بلکه این رفتار غیرقابل توجیه عده‌ای معدود افراد اخلالگر و شرور را در برخی شهرها توجیه کنند.

جهانپور تاکید کرد: آنچه رسالت، مسئولیت و وظیفه وزارت بهداشت و نظام سلامت بوده و است، رسیدگی عاجل به نیازهای سلامتی و فوریت‌های پزشکی بیماران و مصدومان است. وزارت بهداشت و مجموعه عوامل آن هیچ‌گاه از هیچ مصدوم و بیماری درباره مسلک، دین، مذهب، گرایش سیاسی و این‌که به کدام طرف ماجرا در اعتراضات یا اغتشاشات تعلق دارند، سوال نخواهد کرد.وی ادامه داد: با وجود هجمه‌های غیرانسانی و رفتار زشتی که برخی افراد و اشرار مرتکب شدند و به بهانه‌های واهی بیش از ۱۵۰ دستگاه آمبولانس و خودرو امدادی و پشتیبانی و بیش از ۴۰ پایگاه فوریت‌های پزشکی و افزون بر ۱۵ نفر از پرسنل خدوم و زحمتکش اورژانس ۱۱۵ را مورد حمله و همجمه قرار دادند، همکاران ما در سراسر کشور - چه در مراکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس پیش‌بیمارستانی و چه در بیمارستان‌ها - کماکان با استفاده از تمامی توان و ظرفیت‌های موجود سعی در رسیدگی به بیماران، مصدومان و امدادخواهان در هر نقطه‌ای از کشور داشتند و دارند. این درحالی است که بارها و بارها از سوی اشرار و اراذل و اوباش در روند خدمت‌رسانی و حتی عبور و مرور اختلال ایجاد شد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در مورد آمار مصدومان و قربانیان اغتشاشات هفته گذشته اظهار کرد: قاعدتا تنها مرجع صلاحیتدار برای تعیین علت فوت و آمار کشته‌شدگان احتمالی، سازمان پزشکی قانونی است.

وی با ابراز تاسف از خسارت‌های واردشده به مراکز فوریت‌های پزشکی و آمبولانس‌ها و تکنسین‌های اورژانس از سوی اغتشاشگران گفت: حتی در صحنه‌های جنگ و رزم بین کشورهای مختلف هم سپیدپوشان نظام سلامت، امدادگران و آمبولانس‌ها و خودروهای امدادی از تعرض طرفین مصون هستند. مایه تاسف است که رذالت عده‌ای به جایی رسیده برسد که حتی مانع خدمت‌رسانی، امدادرسانی و درمان هم‌وطنان بیمار یا مصدوم خودشان شوند و هیچ شایعه‌ای برای کتمان یا سرپوش گذاشتن بر این رفتار غیرانسانی پذیرفتنی نخواهد بود.