مسؤول بسیج اصناف خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به طرح مدیریت مصرف سوخت نظارت‌ها بر اصناف نیز تشدید شده و با درخواست سازمان صمت و اتاق اصناف طرح «همیاری» با بازرسین را از هفته گذشته آغاز کرده‌ایم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس‏، عبدالرضا حیدری امروز یکشنبه 3 آذر اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بحث بسیجی بودن شاخصه‌های بصیرت، اخلاص و عمل به هنگام را عنوان کردند که جوانان باید به این سه شاخصه توجه کنند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، جوانگرایی و توانمندسازی کادر انقلابی در بازار را یکی از اهداف مهم بسیج اصناف دانست و افزود: همانطور که امام (ره) فرمودند اصناف، بازوان ستبر انقلاب هستند و در ایام انقلاب، جنگ تحمیلی و پس از آن در همه عرصه‌ها حضور فعالی داشته‌اند.

مسؤول بسیج اصناف خراسان‌جنوبی با تأکید بر نقش پررنگ بازاریان در عرصه‌های مختلف و بحران‌ها به ویژه سیل امسال،گفت: اصناف خراسان‌جنوبی نقش پررنگی در عرصه‌های مختلف انقلاب داشته‌اند و با تقدیم شهدا و حضور مثمرثمر خود کارنامه درخشانی را دارند.

حیدری بیان داشت: در حال حاضر رسالت اصناف، بازاریان و فعالین اقتصادی بیشتر شده و فرماندهان جنگ اقتصادی هستند و امیدواریم از این شرایط که دشمن با تحریم و فشار اقتصادی برمردم می‌خواهد به اهداف خود برسد نیز با موفقیت عبور کنیم.

وی از فعالیت حدود شش هزار بسیجی در اصناف استان خبر داد و گفت: به مناسبت هفته بسیج و ۴۰ سالگی بسیج برنامه‌های متنوعی در بسیج اصناف استان اجرایی می‌شود.

مسؤول بسیج اصناف خراسان‌جنوبی عنوان داشت: برپایی میز خدمت، نشست‌های هیئت‌های اندیشه‌ورز در سطح استان، برگزاری یادواره شهدای اصناف در 5 آذرماه، حضور فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) در بازار بیرجند، نشست‌های بصیرتی در سطح شهرستان‌ها، دوره‌های آموزشی فقه بازار، دیدار با معتمدین بازار، اردوهای یک روزه جهادی و مسابقات ورزشی گوشه‌ای از برنامه‌هایی است که در هفته بسیج انجام خواهد شد.

حیدری تصریح کرد: در حال حاضر کسبه اعم از تولیدی، توزیعی و خدماتی انصاف را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند و اقشار جامعه نیز به آرامش و اطمینان خاطر نیاز دارند.

وی بیان داشت: با توجه به طرح مدیریت مصرف سوخت نظارت‌ها بر اصناف نیز تشدید شده و با درخواست سازمان صمت و اتاق اصناف طرح «همیاری» با بازرسین را از هفته گذشته آغاز کرده‌ایم.

مسؤول بسیج اصناف خراسان‌جنوبی بیان داشت: حدود  100 نفر از مجموعه بسیج اصناف استان با هدف تأمین نیروی انسانی برای همراهی با بازرسین فعالیت خواهند داشت.

حیدری خاطرنشان کرد: بسیج همواره تکیه‌گاه مردم بوده و باید این تکیه‌گاه و قداست حفظ شود وبنابراین باید دقت لازم صورت گیرد تا خدای ناکرده در جریان بازرسی‌ها در حق کسی اجحاف وظلم نشود.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان داخلی حمایت بیشتر از تولید، مبارزه با قاچاق کالا، اعمال تخفیف‌های مالیاتی، حمایت رسانه‌ها از تولید ملی و مقابله با قوانین دست‌و پاگیر را خواستار هستند که باید به این موارد توجه اساسی صورت گیرد.