مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: این استان در عملیاتی کردن پروژه مهر بر اساس ارزیابی‌های کشوری رتبه برتر را به دست آورد.  

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احمد ناصری امروز دوشنبه ۴ آذر، گفت: سامانه جامع کیفیت مدارس استان در قالب سند TQMS بر مبنای تئوری‌های ارائه شده از سوی وزارت آموزش و پرورش تدوین شده که بر نحوه کیفی‌سازی تدریس و آموزش در مدارس تاکید دارد.  

وی با اشاره به اینکه در بخش آموزش متوسطه اول در اردبیل ۵۳ هزار و ۸۸۰ نفر دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند، اظهارداشت: این دانش‌آموزان در ۲۵۲ مدرسه شهری و ۳۴۴ مدرسه روستایی تعلیم می‌بینند.  

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین با بیان اینکه بیشتر مدارس متوسطه دوره اول در روستاها متمرکز هستند، گفت: در ۵۹۶ مدرسه در متوسطه دوره اول به دانش‌آموزان خدمات آموزشی ارائه می‌شود.  

وی از شرکت دانش‌آموزان اردبیل در جشنواره‌هایی نظیر خوارزمی خبر داد و بیان کرد: در راستای کیفیت‌بخشی آموزشی، دانش‌آموزان اردبیل در جشنواره‌های متعدد از قبیل جشنواره نوجوان خوارزمی، ایران مهارت، خوداتکایی در مدارس شبانه‌روزی و تعالی مدیریت مدرسه شرکت کردند.  

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، مدرسه‌محوری را از سیاست‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش در راستای تحکیم مباحث آموزشی ذکر کرد و افزود: بر اساس جدول آموزشی هر مدرسه در طول سال، ۶۰ ساعت از زمان آموزشی مدارس در اختیار مدیران قرار می‌گیرد تا با برنامه‌ریزی‌های مناسب نیازهای آموزشی مدرسه را مطرح کنند.