معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: با توجه به افزایش غلظت آلاینده‌ها و پایداری هوا در روزهای آینده باید نسبت به اعمال قانون خودروهای دودزا و آلاینده دراین استان به طور جد اقدام شود.  

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی درویش پور دوشنبه چهارم آذر در نشست کارگروه معاینه فنی استان البرز افزود: برای جلوگیری از سوانح رانندگی، حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی هوا، باید شهرداری‌ها نسبت به مراکز معاینه فنی اهتمام جدی داشته باشند.  

وی ادامه داد: معضل ترافیک و افزایش آلودگی هوا به عنوان یکی از چالش‌های اصلی مناطق شهری به شمار می‌رود و برای تامین امنیت و سلامت شهروندان باید نظارت مستمر بر مراکز معاینه فنی انجام شود.  

درویش‌پور با تاکید بر فرهنگسازی استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: خودروهای دود زا و تک سرنشین مهم‌ترین عامل افزایش آلودگی هوا به شمار می‌رود.  

معاون هماهنگی امور عمرانی گفت: براساس هماهنگی‌ها جلسات ستاد معاینه فنی بطور منظم برگزار می‌شود و باید تصمیمات اتخاذ شده در آنهابه جد دنبال شود.  

اکنون ۱۹ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و ۳ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در سطح استان البرز فعال هستند.  

 ۶۲ درصد آلودگی هوای البرز ناشی از تردد خودروها است.  

استقرار هفت درصد صنایع کشور در استان، آلودگی ناشی از سیستم‌های گرمایشی و دیگر منابع ساکن سبب شده تا در این بخش‌ها هم شاهد افزایش آلاینده‌ها باشیم.  

همچنین سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی و پسماندها در مراکز دپوی موقت زباله‌ها از علل دیگر آلودگی هوای البرز به شمار می‌رود که دراین بخش باید برنامه‌های آموزشی و پیشگیری توسط متولیان اجرا شود.