سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: این استان ۱۵ دوره خشکسالی را پشت سر گذاشته و بیشترین سیل‌ها در ماه‌های بهمن، اسفند، فروردین و اردیبهشت رخ داده است.  

مرتضی زمان‌پور ۴ آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری با توجه به وضعیت طبیعی و خطرات و تهدیدها، جایگاه ۱ تا ۱۰ را در کشور داراست که این نشان از حادثه‌خیز بودن استان است.  

وی افزود: از سال ۵۶، تاکنون ۱۱۴۰ زمین لرزه بالای ۳ ریشتر و ۱۱ هزار و ۹۶۲ زمین لرزه کمتر از ۳ ریشتر در استان به ثبت رسیده، همچنین در این مدت ۱۳۵ مورد سیلاب در استان رخ داده است.  

زمان‌پور با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری ۱۵ دوره خشکسالی را پشت سر گذاشته است، تصریح کرد: بیشترین سیل‌ها در ماه‌های بهمن، اسفند، فروردین و اردیبهشت رخ داده که سیل ابتدای سال خوشبختانه خسارت جانی دربرنداشت و طبق برآوردها میزان خسارت مالی ۵۹۹ میلیارد تومان بود، که تاکنون ۴۲۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است.  

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری استان بیان کرد: قانون جدید بحران در ۲۳ مردادماه تصویب و ۴ شهریورماه توسط ریاست جمهوری اعلام شد که تمهیدات و وظایف دستگاه‌ها در قانون مشخص خواهد شد، گرچه وظیفه مشخص شده مدیریت بحران در این قانون، هماهنگی و نظارت است.  

وی با اشاره به برگزاری مانور از سوی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران در شهرستان‌ها، تصریح کرد: در این مانورها دستگاه‌ها ارزیابی می‌شوند، همچنین ۶ آذرماه مانور سراسری دانش‌آموزی در مدارس استان برگزار خواهد شد.  

زمان‌پور گفت: در سیل ابتدای سال ۱۸ دستور صریح از سوی استاندار برای کنترل سیلاب در استان صادر شد که ۱۶ روستای در معرض خطر جابه‌جا شدند.  

وی افزود: برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی در استان ۱۱۲ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین در اختیار شهرداری‌ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قرار گرفته است.  

زمان‌پور در خصوص تعطیلی مدارس استان، خاطرنشان کرد: تعطیلی و یا تاخیر در زمان آغاز فعالیت مدرسه‌های شهرستان‌های ۱۰ گانه استان با هماهنگی فرمانداران و روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها انجام می‌شود و اختیار تعطیلی و یا تاخیر در زمان آغاز به کار فعالیت دستگاه‌های اجرایی از سوی استاندار مشخص می‌شود.