جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: در صدد هستیم پلیس راهور را به پهپاد ترافیکی مجهز کنیم و دوربین‌های سیال را نیز توسعه دهیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سردار ایوب سلیمانی در نشست تخصصی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان این که خدمت در پلیس راهور کار سختی است، گفت: در ساماندهی حوزه حمل و نقل، تحرک خودرویی و هوشمندسازی پلیس راهور اقدامات خوب و موثری انجام شده که در افزایش رضایتمندی و اعتبار اجتماعی پلیس موثر بوده است.

وی در ادامه با بیان این که عوامل متعددی در کاهش ترافیک و تصادفات موثر هستند، گفت: پلیس، محور، رکن و متولی اصلی برقراری نظم، انضباط و امنیت جامعه است و هیچ سازمانی به‌اندازه نیروی انتظامی نمی‌تواند تاثیرگذار باشد. به طور مثال در تعطیلات نوروزی امسال با وجود متغیر بودن شرایط و افزایش مسافرت‌ها، ۱۷ درصد جان‌باختگان را کاهش دادیم.

  • گشت‌های نامحسوس

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر افزایش گشت‌های نامحسوس ادامه داد: اگر پلیس همه ظرفیت‌ها را پای کار بیاورد موفق می‌شود به همین دلیل است که می‌گوییم حضور فیزیکی پلیس موثر است و باید گشت‌های نامحسوس نیز افزایش یابد.

سردار سلیمانی تاکید کرد: امروز به اطلس تصادفات و نقاط حادثه‌خیز در کشور آگاه و مشرف هستیم و با هوشمندسازی پلیس قادر هستیم که تصمیم درست را در زمان و موقعیت مناسب برای یک موضوع خاص بگیریم؛ پلیس هوشمند قادر خواهد بود همه حوادث و رویدادها را تحت کنترل خود دربیاورد.

  • تجهیز پلیس راهور به پهپاد ترافیکی

سردار سلیمانی همچنین بر تجهیز پلیس راهور به پهپاد ترافیکی و توسعه دوربین‌های سیال تأکید کرد و ادامه داد: باید اصلاح قوانین، ساماندهی آموزشگاه‌ها، توجه به نقاط حادثه‌خیز و خلأهایی که وجود دارد مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد؛ لازم است هر استان هدف‌گذاری خاص داشته باشد و مشوق‌ها و محرومیت‌ها نیز توسعه پیدا کند.

  • هدف فتنه اخیر، اقتدار امنیتی نظام بود

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث هفته گذشته ناشی از طرح اصلاح قیمت بنزین گفت: همه شیوه‌ها و شگردها را دشمن در طی چهار دهه گذشته علیه ما اجرا کرده و هر روز فشار را بر ملت مقاوم و با بصیرت بیشتر می‌کند اما بارها به آن‌ها ثابت شده که با رهبری‌های داهیانه و حکیمانه مقام معظم رهبری، تهدیدها به فرصت و نردبانی برای پیشرفت و اقتدار بیشتر کشورمان در سطح منطقه و جهان تبدیل شده است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: دشمنان در فتنه سال ۹۶ شکست خوردند اما امیدوار بودند با تحریم‌های ظالمانه ما را به زانو دربیاورند اما این بار هم با شکست مجدد مواجه شدند.

وی ادامه داد: این بار دشمنان با شبکه‌سازی‌های گسترده و با بهره‌گیری از روش‌ها و تاکتیک‌های جدید در فتنه اخیر اقتدار امنیتی نظام را نشانه گرفتند اما مشاهده کردیم که مردم بصیر و صبور ایران در همان ساعات اولیه آشوب‌ها با جدا کردن صف خود از اغتشاشگران توطئه‌ها را خنثی کردند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در صبح روز یکشنبه صف مردم و آشوبگران را از هم جدا کرد و فتنه در اوج خود متوقف شد و اکنون نیروهای انتظامی و امنیتی در حال شناسایی لیدرها هستند و برای دستگیری و معرفی مقصران اصلی آشوب‌ها و تخریب اموال مردم به افکار عمومی شبانه‌روز تلاش می‌کنند.