دهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی "یادمان دعبل خزاعی" هفتم آذرماه در شوش دانیال برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان آظهار کرد: دهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی "یادمان دعبل خزاعی" هفتم آذرماه در شوش دانیال برگزار می‌شود.

جوروند افزود: هدف از این جشنواره ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار این آثار و گسترش آفرینش‌های فرهنگی و دینی در زمینه شعر به زبان عربی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه خواهد بود که در بخش اصلی شامل «سیره و زندگی حضرت امام رضا (ع)، مناقب و صفات حضرت امام رضا (ع)، کرامات و فضیلت ها و ...، جلوه های فرهنگ رضوی شامل : علم، شناخت، حلم، کرامت، مهربانی و ...» است.

 در بخش ویژه نیز نشست های علمی پژوهشی و ارائه مقالات پیرامون شاعرانی که به مدح و ثناء و مناقب امام رضا پرداخته اند برگزار می‌شود؛ شاعرانی مانند دعبل خزاعی، ابن سکیت، ابونواس اهوازی و ...، نشست های شعر خوانی آثار شاعران دوره امام رضا، جلسات مشاعره به زبان عربی و برپایی کاروان نمادین ورود امام رضا (ع) به ایران در خرمشهر برپا می‌شود.

وی گفت: همچنین همایش شعر رضوی با عنوان حرم تا حرم و جان جانان در ۱۸ شهرستان استان برگزار می شود.

جوروند با اشاره به ارسال ۲۰۰ اثر به جشنواره، بیان کرد: این آثار از کشورهای مختلف مانند ایران، بحرین، عربستان، مصر، سوریه، لبنان، کویت و عراق است که از این میان نزدیک به ۸۰ اثر در مرحله داوری نهایی قرار گرفت.