رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: پیامک‌های ارسالی برای مراجعه مردم به لینک "رمز پویا دات کام" برای دریافت رمز دوم و رمز یکبار مصرف، کلاهبرداری است. 

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد بیان کرد: بانک‌ها اطلاع‌رسانی در زمینه ضرورت فعال‌سازی رمز یکبار مصرف و اجباری شدن استفاده از این رمز از اول دی امسال را از طریق رسانه‌های مختلف به‌ویژه فضای مجازی از مدتی پیش آغاز کردند. 

وی اضافه کرد: در همین ارتباط برخی افراد سودجو با سوءاستفاده از شرایط موجود و با ارسال پیامک دریافت رمز یکبار مصرف، خود را نماینده بانک معرفی کرده و دنبال کلاهبرداری از مردم هستند. 

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان اظهار داشت: این افراد با ارسال لینک و هدایت شهروندان به صفحه‌های جعلی (فیشینگ) از تمامی افراد می‌خواهند برای دریافت رمز یکبار مصرف به لینک RAMZEPOOYA. COM (رمزپویا دات کام)مراجعه کنند.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: آنها با هدایت شهروندان به صفحه‌های جعلی، اطلاعات بانکی آنها را به سرقت برده و در فرصتی مناسب نسبت به خالی کردن حساب آنها اقدام می‌کنند. 

وی توصیه کرد: شهروندان برای دریافت رمز یکبار مصرف، رمز دوم و فعالسازی آنها، به بانک مراجعه کرده و به پیامک‌هایی که از سوی مبادی غیر رسمی ارسال می‌شود توجه نکنند. 

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان افزود: دریافت این قبیل خدمات نیازی به پرداخت هزینه از طریق درگاه اینترنتی نیست و هزینه آن از تحت عنوان آبونمان از حساب مشتری کسر می‌شود.