تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۳

همشهری آنلاین: سخنگوی دولت در آخرین نشست هفتگی خود در سال ‪86‬ با خبرنگاران به سوالات آنان در زمینه‌های مختلف پاسخ داد.

به گزارش ایرنا، الهام در خصوص افزایش قیمت زمین و مسکن گفت: همانطوری که پیش از این درمورد تلاش‌های صورت گرفته دربخش مسکن از جمله تولید و توزیع مصالح ساختمانی، واگذاری زمین ارزان قیمت و همچنین ساخت مسکن اعلام شده است، به نتیجه رسیدن این تلاشها و اقدامات نیازمند زمان است و بتدریج امسال و سال آینده ما شاهد به نتیجه رسیدن این تلاشها و اقدامات خواهیم بود.

سخنگوی دولت افزود: معتقدیم که تا حدی شاهد رکود و توقف قیمت مسکن بوده ایم اما افزایش جهانی قیمت فولاد و برخی مصالح دیگر در مقاطعی خاص در افزایش کاذب قیمت‌ها بی‌تاثیر نبوده است.

الهام تاکید کرد: با گام‌هایی که دولت در این زمینه برداشته است و همچنین با افزایش رشد تولید سیمان در سال آینده و سرمایه‌گذاری در حوزه قطعات پیش ساخته ساختمانی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این زمینه ، فضای مسکن وضعیت بهتری را پیش روی خواهد داشت.

از سخنگوی دولت درخصوص بودجه و اظهارات روسای جمهوری و مجلس مبنی بر تغییرات ایجاد شده در لایحه بودجه و اینکه برنامه‌های دولت برای مهار تورم ناشی از تغییر لایحه بودجه چه خواهد بود، سوال شد که الهام در پاسخ گفت: درمورد بودجه ودیده شدن بیش از ‪۱۰‬هزار میلیارد ریال افزایش در رقم بودجه پیشنهادی دولت و پیش بینی بخشی از درآمدها در لایحه بودجه از سوی مجلس که امکان وصول آن نیست و همچنین محدودیت‌های دولت در الزامات واگذاری‌ها که ممکن است بازار را تحت تاثیر قرار دهد، توضیحات کافی ارائه شده است .

الهام با بیان اینکه مجلس نیز این افزایش را قبول دارد، تصریح کرد: تلاش دولت این است که برغم وجود این مسائل در جهت مهار تورم کار کند و تاثیر این مسائل را به حداقل برساند اما به عنوان بخشی از واقعیت‌ها و عوامل اثر گذار در عرصه اقتصاد باید مورد توجه، تحلیل و داوری شما قرار بگیرد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: هم و غم دولت این است که این وضعیت را مهار کند و تاثیرات آن را به حداقل برساند و برنامه‌هایی که شورای راهبردی ریاست جمهوری در عرصه اقتصادی دارد با سرعت و دقت در حال پیگیری و منجر شدن به عرصه عملیاتی است .

الهام در عین حال اظهار داشت که موفقیت در عرصه اقتصادی نیازمند به تعامل مثبت و سازنده بین دو قوه است که ما بر آن تاکید دارم و باید با این تعامل و نگرش و رویکرد مشترک و واحد جلو برویم و برای کاهش فشارهای تورمی دو قوه با سیاست‌های واحد کار کنند.

خبرنگاری در ادامه این نشست خبری از سخنگوی دولت پرسید که گفته می‌شود وزیر امور خارجه انگلستان قرار است برای ارائه یک بسته پیشنهادی درخصوص موضوع هسته‌ای به ایران سفر کند، الهام در پاسخ گفت: بارها گفته‌ایم که در عرصه تعامل با جهان مشکلی نداریم و به جز رژیم اشغالگر صهیونیستی با همه کشورها آماده گفت و گو و تعامل در حوزه منافع مشترک هستیم .

الهام تاکید کرد که موضوع هسته‌ای برای مذاکره تمام شده است و در این خصوص فقط با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت وگو خواهیم داشت و همکاری ها با آژانس ادامه دارد و آژانس را تنها مرجع قانونی برای این موضوع می دانیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: درخصوص همه مسائل مشترک دو جانبه و منطقه‌ای از جمله خلع سلاح، منع اشاعه و مسائل اقتصادی و تجاری آماده گفت و گو هستیم و باب گفت و گوی ایران به عنوان یک قدرت تاثیر گذار در معادلات جهانی برای کشورها باز است.