مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی که در ابعاد مختلف اقتصادی در استان هرمزگان وجود دارد و حضور فعال تعاون گران هرمزگان نشان‌دهنده زمینه بسیار خوبی است که تعاون می‌تواند در بخش‌های مختلف به‌عنوان پیشران توسعه استان فعال باشد. 

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایسنا، هادی ابراهیمی در حاشیه نشست تخصصی مدیران تعاون کشور در هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نشست تخصصی امروز با حضور معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود. 

وی افزود: این نشست در راستای تبیین نقشه راه تعاون در یک سال آینده و ارائه برنامه‌هایی که برای فعال کردن بخش‌های مختلف تعاون در کشور و استان داریم برگزار می‌شود که با پنل‌های مختلف و صحبت‌های مدیران تعاون سراسر کشور در انتهای این نشست به نقشه راهی خواهیم رسید تا مشخص شود در سال آینده بخش تعاون در کجا و چه بخشی از حوزه اقتصادی قرار می‌گیرد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی که در ابعاد مختلف اقتصادی در استان هرمزگان وجود دارد و حضور فعال تعاون گران هرمزگان نشان‌دهنده زمینه بسیار خوبی است که تعاون می‌تواند در بخش‌های مختلف به‌عنوان پیشران توسعه استان فعال باشد. 

ابراهیمی عنوان کرد: بیش از دو هزار و ۸۰۰ تعاونی فعال در ۱۴ رشته در بخش‌های مختلف اقتصادی ازجمله کشاورزی، صنعت، معدن، دریا، آبزی‌پروری توسط یک‌میلیون و ۴۱۳ هزار نفر اعضای این تعاونی‌ها در استان هرمزگان اداره می‌شوند. 

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد آبزی‌پروری استان هرمزگان و ۱۰۰ درصد حمل‌ونقل دریایی و حمل‌ونقل بار استان توسط بخش تعاون اداره می‌شود. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان بیان کرد: ۴۶ درصد تعاونی‌های استان هرمزگان فعال هستند که نسبت به میانگین کشوری ۳ درصد بیشتر است.