به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، نمایشگاه بزرگ آثار مقبره «توت عنخ آمون»، فرعون جوان مصر باستان که پیشتر به شهرهای لسآنجلس و پاریس سفر کرده و بیش از ۱.۴ میلیون بازدیدکننده را به محل برگزاری نمایشگاه کشانده بود، مدتی است به ایستگاه سومش از تور جهانی یعنی لندن رسیده است. اینبار مدیران برگزاری این نمایشگاه امکان مشاهده فضای مقبره «توت عنخ آمون» را با استفاده از فناوری واقعیت مجازی برای بازدیدکنندگان فراهم کردهاند.
این بازدید مجازی هشتدقیقهای که با عنوان «توتعنخ آمون: وارد مقبره شوید» به بازدیدکنندگان نمایشگاه مقبره فرعون طلایی معرفی شده به همت کمپانی سرگرمی «سیتی لایتس» که توسط «جول نیوتن» فیلمساز هالیوودی تاسیس شده، امکانپذیر شده است.
«نیوتن» معتقد است یک مخاطب عادی برای استفاده از هدستهای واقعیت مجازی به دنبال یک دلیل است و با توجه به علاقهمندانی که «توت عنخ آمون» به سمت خود جذب کرده است هیچ انگیزهای نمیتواند بزرگتر از او باشد.
پس از آنکه بازدیدکنندگان این نمایشگاه از هدست واقعیت مجازی استفاده میکنند خود را در «دره پادشاهان» مییابند و میتوانند نسخهای فوتورئالیستیک از مقبره «توت عنخ آمون» و گنجینههای داخل آن را که در سال ۱۹۲۲ توسط «هاوارد کارتر» کشف شده، ببینند.
پیش از لندن، پاریس میزبان بیش از ۱۵۰ اثر باستانی مقبره این فرعون بود. طبق آخرین گزارشها، بیش از ۱.۳ میلیون بلیت این نمایشگاه در پاریس به فروش رفت و رکورد پربازدیدترین نمایشگاه تاریخ فرانسه که پیشتر به یکی از نمایشگاههای هنری «لود مونه» تعلق داشت، به نام نمایشگاه مصر باستان ثبت شد.
نمایشگاه «گنجینه مقبره فرعون طلایی» پس از لندن در هفت شهر مختلف دیگر به نمایش گذاشته خواهد شد. فعالیت این نمایشگاه تا تاریخ سوم می سال ۲۰۲۰ در لندن ادامه خواهد داشت.