همشهری آنلاین: سرمایه‌گذاران اسپانیایی برای بررسی زمینه‌های انجام سرمایه‌گذاری در جزیره کیش روز یکشنبه 26 اسفند با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ملاقات کردند.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این دیدار گفت: دولت نهم تصمیم جدی دارد کیش به عنوان یک قطب گردشگری بین‌المللی در این زمینه توسعه یابد.

این مقام مسوول گفت: به منظور ارایه خدمات مطلوب به گردشگران داخلی و خارجی در کیش در حال درجه بندی هتل‌های فعلی در جزیره کیش هستیم.  هتل‌ها نیز باید تمام استانداردهای مورد نیاز را رعایت کنند تا بتوانند در این طرح درجه بندی قرار گیرند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: طی دو ماه گذشته عملیات احداث پنج هتل بزرگ چهار و پنج ستاره و یک پارک تفریحات آبی در جزیره کیش آغاز شده است.

وی مزیت‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد کیش را تشریح کرد و گفت:معافیت‌های مالیاتی، عدم نیاز به روادید برای خارجیان، نقل وانتقال ارز به صورت آزاد، فعالیت بورس نفت و بورس سهام، وجود فرودگاه و بندرگاه مدرن، کشف میدان بزرگ گازی در منطقه از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در کیش است.

این مزیت‌ها سبب شده منطقه آزاد کیش در کشورمان و حوزه خلیج فارس به مرکز سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی تبدیل شود.

وی با اشاره به پروازهای بین‌المللی به فرودگاه کیش، افزود: فرودگاه بین‌المللی کیش در برخی از ماه‌ها پس از تهران دومین فرودگاه پر تردد کشور است و در مواقعی نیز پس از تهران و مشهد در رده سوم پرترددترین فرودگاه کشور قرار دارد.

وی آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش را برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌داران اسپانیایی در بخش‌های مختلف جزیره کیش اعلام کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد کیش با دریافت طرح‌های سرمایه‌گذاری با توجیه اقتصادی آمادگی واگذاری زمین مورد نیاز برای این سرمایه‌گذاران را دارد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پلانت کلاستر هم در زمینه‌های مختلف شهرسازی در این سخن گفت. وی اظهار داشت: در بازدید ازتهران، مشهد وجزیره کیش زمینه‌های سرمایه‌گذاری این شرکت در ایران مورد بررسی قرار گرفته و کیش می‌تواند درزمینه‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری مناسب باشد.

دماسو اریس افزود: برای انجام سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف جهان حمایت دولت هابرای ما مهم است زیرا که سرمایه‌گذاران با حساب و کتاب سنجیده باید سرمایه‌گذاری کنند.

وی گفت: برای حضور سرمایه‌گذاران در یک منطقه برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری توجه به مسایل مختلف و از جمله زیرساخت‌ها مهم است و این شرکت با بررسی، طرح‌های خود را در زمینه‌های مختلف شهرسازی ارایه خواهد کرد.