معاون فرهنگی وزیر علوم از ارسال ابلاغیه‌ای به دانشگاه‌ها در خصوص فعالیت‌های روز دانشجو خبر داد و گفت: دانشگاه‌ها موظف هستند فعالیت‌های قانونی دانشجویان در روز ۱۶ آذر را حمایت کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر غلامرضا غفاری با بیان این مطلب اظهار کرد: برای برنامه‌ریزی‌ در خصوص ۱۶ آذر و انتخابات، نشست‌هایی با معاونین دانشگاه‌ها با هدف استفاده بهتر از فضاهای دانشگاهی در روز دانشجو و همچنین انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم و تلاش داریم این نشست‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در مورد برنامه‌های روز دانشجو، نیمه اول آبان ماه جاری توصیه‌هایی را  به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم که همانند سال‌های قبل همراهی و همکاری لازم با تشکل‌های متقاضی برگزاری برنامه صورت گیرد و هیات‌های نظارت نیز جلسات خود را به طور منظم و به موقع برای بررسی مجوز درخواست‌های ارسالی، برگزار کنند.

غفاری افزود: دانشگاه‌ها در راستای رونق‌بخشی به فعالیت‌های دانشجویی لازم است به توصیه‌های ابلاغی وزارت علوم در زمینه برنامه‌های روز دانشجو توجه کنند تا این برنامه‌ها در فضایی توأم با نشاط و امید برگزار شوند. ضمن اینکه محدودیتی در انجام فعالیت‌های دانشجویان همزمان با آغاز برنامه‌های روز دانشجو وجود ندارد و ما از تمام فعالیت‌هایی که در چارچوب مقررات و قواعد تعیین‌شده صورت گیرد، حمایت خواهیم کرد.

معاون فرهنگی وزیر علوم با بیان اینکه هنوز دستورالعمل جدیدی در خصوص فعالیت برنامه‌های انتخاباتی به دانشگاه‌ها ابلاغ نکرده‌ایم، ‌اظهار کرد: قطعا با توجه به شرایط و مسائلی که پیش می‌آید ما نیز مسایل و موضوعات دانشگاه‌ها را رصد می‌کنیم و بر اساس اقتضائات و شرایطی که وجود دارد اگر نیاز باشد مواردی را در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی در دانشگاه‌ها ابلاغ خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر آیین‌نامه‌ای در خصوص تبلیغات کاندیدای مجلس شورای اسلامی وجود دارد، در دانشگاه‌ها باید اجرایی شود و در این آیین‌نامه‌ حد و حدود این فعالیت‌ها مشخص شده است. ضمن اینکه باید عدالت در زمینه اختصاص تریبون‌ها و اختصاص فضا برای کاندیداها توسط دانشگاه‌ها رعایت شود.

منبع: ایسنا